روزنامه ‌نگار روسی فیلم مستندی را در باره اردوغان تهیه کرده است

روزنامه‌نگار روسی در این فیلم به توضیح زندگی اردوغان از دوران طفولیت، ظهور او در سیاست، موفقیتها و خدمات او در دوران اقتدارش پرداخته است

2002005
روزنامه ‌نگار روسی فیلم مستندی را در باره اردوغان تهیه کرده است
Mihail Gusman-Erdogan belgesel.jpg
Mihail Gusman-Erdogan belgesel1.jpg

روزنامه‌نگار روسی در این فیلم به توضیح زندگی اردوغان از دوران طفولیت، ظهور او در سیاست، موفقیتها و خدمات او در دوران اقتدارش پرداخته است

میخائیل گوسمان روزنامه‌نگار روسی و معاون مدیریت عمومی خبرگزاری تاس، فیلم مستندی درباره رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور تورکیه تهیه کرده است.

فیلم مستند گوسمان که با مدیریت شبکه تلویزیونی تاس و روسیا-24 تهیه شده است در سفارت تورکیه در مسکو به نمایش گذاشته شد.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امورخارجه روسیه، محمد سامسار سفیر تورکیه در مسکو، سرگئی میخایلوف مدیرعمومی آژانس خبری تاس، نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی و خبرنگاران در نمایش این مستند حضور داشتند.

گوسمان که قبل از این 4 بار با اردوغان مصاحبه کرده است، فیلم مستند مذکور را در قالب برنامه "فرمول قدرت" تهیه کرده ودرآن به توضیح زندگی اردوغان ازدوران طفولیت، ظهورش درعرصه ای سیاست، موفقیتها وخدمات اودردوران اقتداریکجابا بخش‌هایی ازمصاحبه‌های قبلی اش پرداخته است.

دراین مستند با جای دادن به بیانات مهمی ازکتاب رئیس جمهوراردوغان با عنوان "دنیای عادلانه تر امکان پذیر است" که با هماهنگی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری تورکیه به روسی ترجمه شده است، به دیدگاه‌های اردوغان جلب دقت میشود.

گوسمان پس از نمایش فیلم گفت، رئیس جمهوراردوغان سیاستمدار بزرگیست. تورکیه از اینکه چنین رهبری دارد، خوش شانس است. او نه تنها یک سیاستمدار بلکه یک شخصیت بزرگ است. او یک تحلیلگر سیاسی سطح بالا و دارای تفکر استراتژیک است. نقش اردوغان به صفت یک رهبر، نه تنها در تورکیه، بلکه در جهان بسیار مهم است.

گوسمان با بیان اینکه، این فیلم ظرف 2 روز گذشته دو بار از شبکه‌های دولتی پخش شده و میلیون‌ها نفر با آنها تماس گرفته‌اند، گفت، ارائه اردوغان به تماشاگران روسی بسیار مهم است. متاسفانه تورکیه وروسیه را، رهبران جهان، حتی رهبران کشورهای همسایه اش نیز به خوبی نمی‌شناسند. تورکیه همسایه و شریک چندین ساله ای ما ست. رئیس جمهور اردوغان سالهاست که در اقتداراست. ارائه یک تصویر کامل از او و بازگو کردن او بسیار مهم است. 

گوسمان با ابرازاحترام عمیقش به مردم تورکیه گفت: «مایل است در صورت امکان برای پنجمین بار با اردوغان مصاحبه انجام بدهد.



اخبار مربوطه