مذاکرات بین‌المللی تورکیه برای احداث دو نیروگاه دیگر اتمی

تورکیه برای احداث نیروگاه هستوی دوم و‌ سوم خود در حال مذاکره با کوریای ‌جنوبی، روسیه و چین است

2002805
مذاکرات بین‌المللی  تورکیه برای احداث  دو نیروگاه  دیگر اتمی

تورکیه برای احداث نیروگاه هستوی دوم و‌ سوم خود در حال مذاکره با کوریای ‌جنوبی، روسیه و چین است.

صالح ساری، رئیس اداره عمومی انرژی هستوی و پروژه‌های بین‌المللی تورکیه دیروز چهارشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه‌ پنجمین نمایشگاه نیروگاه‌های هستوی در استانبول اظهارداشت: در حال مذاکره با روسیه و کوریای ‌جنوبی برای ساخت دومین نیروگاه هستوی که قرار است در ولایت سینوپ احداث شود، هستیم.

اوهمچنین افزود: مذاکره با مقامات چین برای ساخت سومین نیروگاه هستوی در منطقه تراکیا واقع در غرب تورکیه را نیز آغاز کرده‌ایم.

ساری با بیان اینکه مطالعات لازم در میدان سینوپ تکمیل شده است، گفت: «در حال حاضر در حال مذاکره با کوریای جنوبی و فدراسیون روسیه در این زمینه هستیم. مذاکرات با دولت چین در جهت تاسیس سومین نیروگاه هستوی در منطقه تراکیا در غرب تورکیه ادامه دارد. همچنین ما در ارتباط نزدیک با شرکت‌های آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی برای ساخت ریاکتورهای کوچک مدولار (SMR) هستیم».

رئیس اداره عمومی انرژی هستوی تورکیه علاوه بر این تاکید کرد که تحقیقات میدانی ما برای ساخت و ساز چهارمین نیروگاه هستوی در کشور ادامه دارد.

در همین راستا، آنتون ددوسنکو، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت نیروگاه هستوی آق قویوی تورکیه اظهار داشت: «قرار است تا قبل از پایان سال جاری عملیات ساخت و نصب واحد اول این نیروگاه تکمیل شود. همچنین کار در ساحت سه واحد دیگر نیز ادامه دارد.»

گفتنی است؛ پنجمین نمایشگاه نیروگاه‌های هستوی و نهمین اجلاس نیروگاه‌های هستوی که بسیاری از شرکت‌های انرژی هستوی از سراسر جهان در آن شرکت کردند، در استانبول آغاز به کار کرد.



اخبار مربوطه