بارکان؛ جدیدترین واسطه ای نظامی نیروهای مسلح تورکیه

واسطه ای نظامی بدون سرنشین بارکان وارد فهرست موجودی نیروهای مسلح تورکیه شد.

2015376
بارکان؛ جدیدترین واسطه ای نظامی نیروهای مسلح تورکیه

واسطه ای نظامی بدون سرنشین بارکان وارد فهرست موجودی نیروهای مسلح تورکیه شد.

واسطه ای نظامی بدون سرنشین «بارکان» که توسط صنایع دفاعی تورکیه توسعه یافته است، وارد فهرست موترهای مورد استفاده نیروهای مسلح کشور شد.

این موتر که توسط شرکت هاوالسان (HAVELSAN) ساخته شده در "شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دفاعی (IDEF 2023)" که در روزهای 25 تا 28 جولای در استانبول برگزار خواهد شد، به نمایش در می‌آید.

این شرکت که سال‌هاست در حوزه‌های آموزشی و نرم افزاری برای نیروهای امنیتی فعالیت می‌کند، اکنون بارکان یک و بارکان دو را توسعه داده است.

ویسل عطااوغلو، مدیر توسعه و تولید محصول هاوالسان در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: کار بر روی ربوتیک و سیستمهای خودمختار را با وسیله نقلیه بارکان یک آغاز کردیم و حدود 1.5 تا 2 سال است که فعالیتهای آزمایشی میدانی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در این فرآیند با انعکاس فعالیت کاربران بر روی پلاتفورم، موتر بارکان دو را رونمایی کردند، افزود: این موتر تحرک بالاتری دارد، وزن آن تقریبا دو برابر شده و می‌تواند سلاح‌های گروپ سنگین را حمل و آزمایش‌هایی را با سیستم تسلیحاتی 12.7 میلی‌متری انجام دهد.

عطااوغلو با بیان اینکه بارکان دو وارد فهرست موجودی نیروهای امنیتی شده است، گفت: این موترها را در نمایشگاههای مختلف خارج از کشور به نمایش گذاشته و مذاکراتی برای فروش آنان داشته‌ایم.

او با تاکید بر اینکه در حال توسعه مداوم محصولات خود در میدان جنگ الکترونیک هستند، تصریح کرد: دیگر محصول ما طیارات بدون سرنشینی بها (BAHA) هستند که تست آنها نیز تمام شده و وارد میدان واقعی می‌شوند.



اخبار مربوطه