پروژه‌های اطفال با استعداد تورکیه جهت شرکت در تکنوفست

دانش‌آموزان بنیاد آموزش اطفال با استعداد و نابغه تورکیه با پروژه‌هایی حویش در جشنواره هوا و فضانوردی و تکنالوژی «تکنوفست» شرکت خواهند کرد

2086281
پروژه‌های اطفال با استعداد تورکیه جهت شرکت در تکنوفست

دانش‌آموزان بنیاد آموزش اطفال با استعداد و نابغه تورکیه با پروژه‌هایی مانند "طیاره ای بدو سرنشین  زیر آبی"، "ربوت دوزیست" و "کشت وزراعت بدون خاک" در جشنواره هوا و فضانوردی و تکنالوژی «تکنوفست» شرکت خواهند کرد.

اطفالی که در بنیاد آموزش اطفال با استعداد و نابغه تورکیه تحصیل می‌کنند در نظر دارند با پروژه‌هایی مانند " طیاره ای بدو سرنشین زیر آبی"، "ربات دوزیست" و "کشت وزراعت بدون خاک" که طراحی کرده‌اند در جشنواره هوا و فضانوردی و تکنالوژی «تکنوفست» شرکت کنند.

حکمت کلفه، مربی کمپیوتردربنیاد آموزش اطفال با استعداد و نابغه تورکیه، در گفتگو با خبرنگار آنادولو گفت که آنها از پروژه‌های دانش آموزان با استعداد حمایت و برای اجرای آنها تلاش می‌کنند.

کلفه با بیان اینکه دانش آموزان می‌خواهند با پروژه‌هایی که طراحی کرده‌اند درتکنوفست رقابت کنند، توضیح داد: یکی ازاین پروژه‌ها یک «ربات دوزیست» بدون سرنشین است که می‌تواند درآب وروی خشکی حرکت کند تا زباله‌ها را تمیزکند وبه منظورازبین بردن آلودگی ابحار آماده شده است.

اوافزود: دانش آموزان یک طیاره بدون سرنشین زیرآبی نیزطراحی کردند. آنهاباموتورها ونرم افزارهای مورد نیاز برای کارکرد این پهپاد را تکمیل کرده‌اند وتعدادی ازموتورهای خود را خریداری و تعدادی از موتورهایی را که در اختیار داشتیم به موتورهای زیر آب تبدیل کردیم.

کلفه با اشاره به کارایی طیاره بدون سرنشین زیر آبی اظهار داشت: این طیاره بدون سرنشین که اکنون به صفت موتربرای رقابت طراحی شده است، امکان بررسی منابع زیر آب را نیز در آینده فراهم می‌کند.



اخبار مربوطه