تلاشهای تورکیه برای کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده

تورکیه با کاهش 16 فیصدی مصرف انرژی، میزان انتشار گازهای آلاینده را به 100 میلیون تن کاهش خواهد داد

2087999
تلاشهای تورکیه برای کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده

تورکیه با کاهش 16 فیصدی مصرف انرژی، میزان انتشار گازهای آلاینده را به 100 میلیون تن کاهش خواهد داد

اونور اونلو، رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت و بهره‌وری انرژی (EYODER) در گفت‌وگو با آنادولو اظهار داشت که تورکیه در چارچوب طرح ملی اقدام برای بهره‌وری انرژی در سال‌های 2024 تا 2030 تصمیم دارد با کاهش 16 فیصدی مصرف انرژی، میزان انتشار گازهای آلاینده را به 100 میلیون تن کاهش دهد.

اوافزود: تورکیه در سال 2022 حدود 2 میلیارد دالر برای افزایش استفاده از منابع پاک در تولید انرژی و کاهش مصارف سرمایه‌گذاری انجام داده است.

اونلو در خصوص برنامه تورکیه برای کاهش انتشار گاز‌های آلاینده و افزایش بهره‌وری انرژی گفت: تورکیه بین سال‌های 2024 تا 2030 با کاهش 16 فیصدی مصرف انرژی، میزان انتشار گازهای آلاینده را به 100 میلیون تن کاهش خواهد داد. سرمایه‌گذاری‌های هدف‌گذاری شده برای تحقق این برنامه بالغ بر 20 میلیارد دالر است.

وی تصریح کرد: این میزان معادل سرمایه‌گذاری سالانه 3.3 میلیارد دالر است؛ با این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانیم تا سال 2040 به ارزش 46 میلیارد دالر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

اونلوتاکیدکرد: دستیابی به انتشارصفرخالص کاربن دای‌اکسید نقش مهمی درحل مشکلات بخش انرژی ایفامیکند به گونه‌ای که پیش‌بینی میکنیم 40 فیصدکاهش آلاینده‌هاراازطریق بهره‌وری انرژی حاصل کنیم.

اوابراز داشت که تقریبا یک سوم انرژی مصرف شده در تورکیه در شرکت‌های صنعتی استفاده می‌شود و با مطالعات بهره‌وری انرژی و صرفه‌جویی می‌توان انرژی مصرف شده در بخش صنعت را تا 32 فیصد کاهش داد.



اخبار مربوطه