پیشرفت تورکیه در زمینه هوش مصنوعی

انجنیران تورکیه یک شیوه ای ملی برای مدل‌های هوش مصنوعی در زمینه پردازش زبان طبیعی ایجاد کردند

2089325
پیشرفت تورکیه در زمینه هوش مصنوعی

انجنیران تورکیه یک شیوه ای ملی برای مدل‌های هوش مصنوعی در زمینه پردازش زبان طبیعی که اخیرا در سراسر جهان محبوب شده، ایجاد کردند.

شرکت  هاوالسان «HAVELSAN» که در زمینه تولید نرم‌افزار در صنایع دفاعی موفقیت‌های بسیاری داشته برای محصول درردیف «هوش مصنوعی تولیدی» نام ماین «MAIN» که متشکل ازحروف اول عبارت مولتی فونیشنل آرتیفیکل اینتیلیجنس نیتورک Multifunctional Artificial Intelligence Network به معنای شبکه هوش مصنوعی چندین فعالیتی و همچنین به معنای اصلی است را آماده کرد.

عثمان قواف، انجنیر شرکت هاولسان به خبرنگار آنادولو گفت: پروژه‌های مختلفی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده‌ایم و الگوریتم‌های خاصی بر روی متون، تصاویر و صداها ساختیم.

او با بیان اینکه این برنامه‌ها عمدتا مبتنی بر پروژه هستند، تصریح کرد: با پیش‌بینی روند اخیر OpenAI در ChatGPT، مطالعات خود را گسترش داده و به دستاوردهای جدیدی دست یافتیم.

قواف افزود: ابتدا نهادهای مردمی و نظامی دراولویت‌ ما قرار دارند، امیدوارم در نسخه‌های بعدی پروژه خود که برای تضمین امنیت داده‌های نهادهای دولتی و نظامی آغاز کرده‌ایم، شیوه کار خوبی را ایجاد کنیم که بتواند خدمات عمومی را ارائه دهد.



اخبار مربوطه