کاجیر: با ماموریت گیزرآوجی فصل جدیدی در عرصه علم و تکنالوژی فضایی برای تورکیه باز شد

ماموریت فضایی آلپر گیزرآوجی، اولین در تورکیه بود اما آخرین نیست؛ با این ماموریت فصل جدیدی در عرصه علم و تکنالوژی فضایی برای تورکیه باز شد

2101475
کاجیر: با ماموریت گیزرآوجی فصل جدیدی در عرصه علم و تکنالوژی فضایی برای تورکیه باز شد

وزیر صنایع و تکنالوژی تورکیه گفت که ماموریت فضایی آلپر گیزرآوجی، اولین در تورکیه بود اما آخرین نیست؛ با این ماموریت فصل جدیدی در عرصه علم و تکنالوژی فضایی برای تورکیه باز شد.

محمد فاتح کاجیر، وزیر صنایع و تکنالوژی تورکیه در نشست خبری مشترک با آلپر گیزرآوجی، اولین فضانورد تورکیه پس از بازگشت از ایستگاه فضایی بین‌المللی در میدان هوایی بین‌المللی انقره گفت: ماموریت فضایی آلپر گیزرآوجی، اولین در تورکیه بود اما آخرین نیست؛ با این ماموریت فصل جدیدی در عرصه علم و تکنالوژی فضایی برای تورکیه باز شد.

کاجیر افزود: برنامه‌های مستقل برای دستیابی به فضا را ادامه خواهیم داد. پروژه‌هایمان در زمینه توسعه پرتاب موشک تداوم خواهد داشت. تا سال 2030 با همکاری‌های بین‌المللی بندر فضایی را تشکیل خواهیم داد.

وزیر صنایع و تکنالوژی تورکیه با بیان این که ماموریت علمی گیزرآوجی بسیار موفق بوده، گفت: در طول این ماموریت 13 آزمایش علمی تهیه شده توسط دانشمندان تورکیه در آزمایشگاه‌های ایستگاه فضایی در شرایط گرانشی میکرو با موفقیت به انجام رسید.

کاجیر گفت: نخستین ماموریت فضایی ما دستاوردهایی مهم در زمینه زیست شناسی، پزشکی، ژنتیک، فیزیک و حوزه‌های مشابه برای دانشمندان‌مان خواهد داشت.



اخبار مربوطه