توساش تصمیم دارد حجم صادرات خود را به 445 میلیون دالر برساند

مدیرعمومی شرکت صنایع موتورسازی «توساش» اعلام کرد که تصمیم دارند حجم صادرات را امسال با 100 میلیون دالرافزایش به 445 میلیون دالربرسانند

2105458
توساش تصمیم دارد حجم صادرات خود را به 445 میلیون دالر برساند

مدیرعمومی شرکت صنایع موتورسازی «توساش» اعلام کرد که تصمیم دارند حجم صادرات را امسال با 100 میلیون دالرافزایش به 445 میلیون دالربرسانند.

محمود فاروق آق شیت، مدیر عمومی شرکت صنایع موتورسازی «توساش» در مصاحبه با آنادولو در کنفرانس استراتژی‌های جهانی در صنایع دفاعی و هوایی در آنتالیا گفت که فروش اولین موتور حمل‌و‌نقل هوایی ‌«TEI-PD170» را سال گذشته انجام داده‌اند و تصمیم دارند حجم صادرات را امسال با 100 میلیون دالر افزایش به 445 میلیون دالر برسانند.

آق شیت تصریح کرد که برای فروش دومین موتور قرارداد بسته‌اند ودرسال 2024 بیش از یک سفارش را تحویل خواهند داد.

آق شیت با بیان اینکه تکنالوژی لازم برای توسعه و تولید هرگونه موتور طیاره ای بدون سرنشین  مورد نیاز تورکیه را دارند، اظهار داشت: موتورهای طیاره ای بدون سرنشین  را با تکنالوژی بالا در مقایسه با رقبای خود تولید می‌کنیم. وقتی از صفر شروع می‌کنیم، می‌توانیم انعطاف‌پذیرتر عمل کنیم و از جدیدترین تکنالوژی استفاده کنیم. رقبایی از کشورهای مختلف داریم اما موتور ما واقعا بسیار قدرتمند و بهتر از همه است. بدین دلیل با وجود اینکه یک موتور جدید است، در خارج از کشور مورد استقبال قرار می‌گیرد.

او افزود: در سال 2023 به ارزش 345 میلیون دالر صادرات انجام دادیم. تصمیم داریم این میزان را در سال 2024 با 100 میلیون دالر افزایش به 450 میلیون دالر برسانیم. این موتور را به کشورهای دارای تکنالوژی بالا می‌فروشیم. در را باز کردیم. صادرات ما شامل قطعات موتور طیاره بود که به جهان می‌فروختیم. واقعا هیچ موتوری نفروخته‌ایم. اکنون، برای اولین بار موتور بومی و ملی خود را در اهداف صادراتی قرار می‌دهیم.



اخبار مربوطه