آمریکا در صدد افزایش یاریهای خود به کردهای عراق است

رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید در رابطه با حملات آمریکا علیه گروه داعش در عراق، آخرین اطلاعات را ارایه کرد

85530
آمریکا در صدد افزایش یاریهای خود به کردهای عراق است

آمریکا در صدد افزایش یاریهای خود به کردهای عراق است
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید در رابطه با حملات آمریکا علیه گروه داعش در عراق، آخرین اطلاعات را ارایه کرد.
وی با بیان اینکه در نتیجه حملات آمریکا، تجهیزات و اسلحه مورد استفاده داعش برای حمله به اربیل نابود شده است تصریح کرد: کمکهای آمریکا به نیروهای کرد افزایش خواهد یافت.
وی در پاسخ به این سئوال که حملات آمریکا علیه داعش چه زمانی متوقف خواهد گردید بدون ارایه زمانی خاص، از تداوم این حملات برای هفته ها و شاید بیشتر خبر داد.
رییس جمهوری آمریکا گفت پیشروی نیروهای داعش سریعتر از تخمینهای ما صورت گرفت.
وی ضمن تاکید بر اینکه سربازهای آمریکایی در منطقه حضور نخواهند یافت افزود: مردم عراق از مشاهده نیروهای آمریکایی در کشورشان خسته شده اند.
اوباما تاکید کرد: مسئله عراق در پی حضور نیروهای آمریکایی حل نخواهد شد. ما به حکومت بغداد کمک خواهیم کرد اما این کمک به اسم انان صورت نخواهد گرفت.
او ضمن اعلام فراخوان مجدد برای تشکیل فوری حکومت عراق افزود: جمع و جور شدن اوضاع منطقه و خشنود شدن اقلیتها مدت زیادی طول خواهد کشید که این مهم، پروژه ای طولانی برای عراق است.
رییس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه در عراق به یاریهای انسانی خود نیز ادامه خواهند داد افزود آمریکا در حال ادامه ارسال بسته های حاوی اب و مواد عذایی برای کسانی است که در کوهها گرفتار مانده اند


برچسب ها:

اخبار مربوطه