عبدالله ایرن 58 مین سالروز کوچ بزرگ تورکها در المان را مورد ارزیابی قرار داد

سخنان عبدالله ایرن رئیس عمومی اداره یی تورکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوند در المان

1298711
عبدالله ایرن 58 مین سالروز کوچ بزرگ تورکها در المان را مورد ارزیابی قرار داد

رئیس عمومی ریاست تورکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوند عبدالله ایرن اظهار داشت که، تورکهای مقیم در المان نه تنها نیروی کاران کشور را تشکیل میدهند، بلکه درساختار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور المان نیز نقض برازنده و موثری داشته اند.

نظر به توضیح کتب که از جانب اداره یی تورکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوند صورت گرفت، عبدالله  58 مین سالروز کوچ بزرگ تورکها در المان را مورد ارزیابی قرار داد.

ایرن با تاکید براینکه لازم است کشورهای اوروپایی موجودیت تورکها در آن کشور هارا به صفت غنیمت مادی و معنوی بدانند، چنین ادامه داده است:

" در طی زمانیکه گذشت نه تنها در تقویه نیرو کار کشور المان بلکه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و کلتوری اینکشور نیز یک مرحله اکتیفی را بمیان آورده اند. در طی این مرحله عبارت از اولین نسلی اند که در اینکشورها با وجود اینکه زبان آنها را نیز نمیفهمیدند قهرمان یک سلسله حکایات موفقیت بار شدند. آنها امروزه به نسل چهارم پا نهاده اند. کاملا باور دارم که فرد فرداین نسل جوان و دینامیک مان منحیث افراد و اشخاص دارای خصوصیات والای انسانی و تاثیر گذارمان درهرجایی که قرار دارند، در پیشرفت و ترقی نقض مثبت و ارزنده را خواهند داشت و همچنان ارتباط خویش با وطن آبایی، ربان مادری و کلتور ملی شان را نیز محافظه نموده مناسبات خویش را ادامه خواهند داد."

 ار داین توضیح همچنان راجع به امضای موافقنامه 58 سال قبل تاریخی 30 اوکتوبر سال 1961در رابطه به ارسال نیروی کارمیان کشورهای تورکیه و المان در شهربن انکشور و کوچ 2هزار 500 خانواده به المان نیز تاکید بعمل امد.

 در این بیانات که در مورد موجودیت شهروندان تورک در طی اینمدت زمان در المان از سیاست گرفته تابه اقتصاد، از فرهنگ وکلتور گرفته الی سپورت در همه عرصه ها عرض اندام نموده، دارای بیشتراز3،5 نفوس بوده وهم اکنون به نسل چهارم رسیده اند. ایرنتاکید کردکه، اداره یی تورکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوندهمان سانی که به همه یی تورکهای خارج از کشور و جوامع خویشاوند ارایه خدمت مینماید، برای همشریان تورک مقیم آلمان نیز درهمه همه امور اعم از تعلیم وتربیه، کلتور وفرهنگ، حقوق و غیره پروژه های موثری را روی دست دارد.



اخبار مربوطه