میزبانی اردوغان از رئیس جمهور آلمان در مجتمع ریاست جمهوری

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری تورکیه اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کرد

2131530
میزبانی اردوغان از رئیس جمهور آلمان در مجتمع ریاست جمهوری

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری تورکیه اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تورکیه با فرانک والتراشتاین‌مایر رئیس جمهورآلمان که درتورکیه به‌سرمی‌برد، دیدارومذاکره می‌کند.

براساس اطلاعیه مرکزارتباطات ریاست جمهوری تورکیه، اردوغان از اشتاین‌مایر که با اجابت به دعوت تورکیه دیدارهایی درکشورمان انجام می‌دهد، درمجتمع ریاست جمهوری میزبانی خواهد کرد.  

در این مذاکرات رسمی علاوه بر روابط دوجانبه تورکیه و آلمان اقداماتی که برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها می‌تواند، انجام گیرد، با جوانب مختلف مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

در این مذاکرات همچنین حملات اسرائیل به سرزمین‌های فلسطین، وضعیت منطقه، تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین، روابط تورکیه و اتحادیه اروپا و موضوعات منطقوی مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

اشتاین‌مایرقبل ازدیداربااردوغان ازآرامگاه مصطفی کمال آتاترک بنیان‌گذارجمهوری تورکیه بازدید کرد.

رئیس جمهور آلمان ضمن نثار حمیل گل به مزار رهبر کبیر آتاترک و ادای احترام در حضور معنوی اش دفتر ویژه آرامگاه را امضا کرده و چنین نوشت: به‌عنوان رئیس جمهور آلمان دیدار از جمهوری تورکیه و ادای احترام عمیق در حضور معنوی مصطفی کمال آتاترک موسس و بنیان‌گذار این جمهوری برای من افتخار بزرگی است. نگرش رهبر کبیر آتاترک به اروپا اساس دوستی عمیق و صد ساله میان آلمان و جمهوری تورکیه را اساس گذاری کرد. ملل تورکیه و آلمان پیوندی صمیمی را احساس می‌کنند که از بسیاری حکایات زنان و مردان شجاع که در کشورهای خود در جستجوی زندگی هر چه بهتر و محفوظ تر هستند، شکل گرفته است. میلیون‌ها نفر از تبعه تورکیه امروزه موجب تمول کشورم آلمان شده و به آن شکل می‌دهند. گنجینه ارزشمند این پیوندها سنگ محک توسعه هر چه بیشتر روابط‌‌‌مان است.  



اخبار مربوطه