فیلم‌های مشترک تی‌آرتی در سال 2022 ، 117 جایزه دریافت کردند

بر اساس بیانیه تی‌آرتی، 36 فیلم مشترک تی‌آرتی در 218 جشنواره در طول سال به رقابت پرداختند.

1927739
فیلم‌های مشترک تی‌آرتی در سال 2022 ، 117 جایزه دریافت کردند

بر اساس بیانیه تی‌آرتی، 36 فیلم مشترک تی‌آرتی در 218 جشنواره در طول سال به رقابت پرداختند.

در سال 2022 فیلم‌های تولیدمشترک سازمان رادیوتلویزیون دولتی تورکیه (تی‌آرتی) که در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فیلم شرکت کردند، برنده 117 جایزه شده اند

تی‌آرتی که شریک فیلم‌های باکیفیت تولید شده توسط کارگردانان مجرب واستعدادهای جوان سینمای تورکیه است، از فیلم‌ها در طول جشنواره و فرآیند پخش نیز حمایت می‌کند.

فیلم‌هایی که در بسیاری از جشنواره‌ها مانند کن، ساندنس، ونیز، لوکارنو، برلین، تورنتو، توکیو و جشنواره فیلم سارایوو حضورداشتند با 85 جایزه ازجشنواره‌های بین‌المللی بازگشتند.

"مثلث غم" که برنده "جایزه نخل طلایی" جشنواره فیلم کن شد و در آنجا اولین نمایش جهانی خود را داشت، جایزه "بهترین فیلم"، "بهترین کارگردان"، «بهترین فیلمنامه» و «بهترین بازیگر مرد» جوایز فیلم اروپا که اوسکار اروپا محسوب می‌شود را از آن خود کرد.

این تولید که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بخش موزیکال یا کمدی در جوایز گولدن گلوب شد، در میان فیلم‌های مورد علاقه رقابت‌های اسکار در بخش‌های اصلی قرار دارد.

«کلوندایک» محصول مشترک تی‌آرتی و«یک تصنیف»، «یک تکه آسمان» و«قربانی» با حمایت تی‌آرتی ازجمله فیلم‌های نامزدی برای رقابت در بخش «بهترین فیلم بین‌المللی» در«جوایز اوسکار 95» بودند.

در طول سال، هفت فیلم انیمیشن و 18 محصول مشترک تی‌آرتی منتشر شد.

سه فیلم از 10 فیلم پربیننده محصول مشترک تی‌آرتی بودند.

فیلم «تقاطع: موفق باشید، ران» به مدت 35 هفته در سینماها نمایش داده شد.

این فیلم با 2 میلیون و 327 هزار و 281 تماشاگر، دومین اثر پربیننده در سال 2022 است.



اخبار مربوطه