هفت سال از کودتای نافرجام گروه تروریستی فتو سپری می‌شود

هفت سال قبل ازامروزدرکودتای نافرجام گروه تروریستی فتو مردم غیور تورکیه جان خود در مقابل کودتاگران سپر کردند

2011536
هفت سال از کودتای نافرجام گروه تروریستی فتو سپری می‌شود

امروزمصادف است باهفتمین سالگرد بزرگداشت «روز دموکراسی و اتحاد ملی تورکیه» که مردم غیور تورکیه در مقابل عناصر تروریستها و کودتاگران فتو ایستاده و کودتا را شکست دادند.

هفت سال از کودتای نافرجام گروه تروریستی فتو که مردم غیور تورکیه جان خود در مقابل کودتاگران سپر کردند می گذرد.

گروه تروریستی فتو که برای رخنه به "تارو پود دولت" تحت عنوان جماعت تلاش داشته و باراه اندازی کودتا زمام اموررا به دست بگیرد، با اتحاد مردم با شکست سهمگینی مواجه شد.

پس از روی کار آمدن مجدد حزب عدالت و توسعه با کسب 49 فیصد آرا در انتخابات سرتاسری 10 نوامبر 2015، این گروه تروریستی که میدانست دولت با تصمیمات شورای عالی نظامی با مخفف اسما بنام  (YAŞ)، عوامل نفوذی فتو را اخراج خواهد کرد، با تصمیم محکمه عالی ازمیر مبنی بر بازداشت عوامل عضو این گروه از جمله جنرال‌ها متزلزل شدد

در این دوره عوامل گروه تروریستی با اقداماتی مانند احضار حاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات و مقامات ارشد کشوری تلاش زیادی برای تضعیف دولت کردند.

گروه تروریستی فتو، پس از ناکامی آخرین چاره ای ادامه جنایاتش را در راه اندازی کودتا دیده و دست به کودتا زد.

سخنان فتح الله گولن، سرکرده گروه تروریستی فتو در تاریخ 19 مارچ آغاز به دعوت کودتا بود. به تعقیب این دستور گولن، عوامل این گروه در سازمان‌های نظامی و غیرنظامی در حال آماده باش در اورده مقدمات کودتا در سراسر تورکیه را دستور داد و تا ساعت 03:00 روز 16 جولای این کار را درعمل پیاده کردند.

ساعاتی قبل از این اقدام خائنانه، یک افسر پیلوت هلیکوپتر به مقر سازمان اطلاعات رفت و نقشه پلید گروه تروریستی فتو را گزارش داد.

اقدامات به کودتای نظامی در شب 15 تا 16 جولای 2016 به لطف اقدامات مقام رهبری کشور و سازمان‌های مجری قانون و همچنین شهروندان غیور و جان به کف مان به طور قاطع سرکوب شد. در آن روز غم انگیز 251 تن جام شهادت نوشیدند.

فتح‌الله گولن رهبر سازمان تروریستی فتو در پنسیلوانیای امریکا زندگی می‌کند. تورکیه به تعقیب استرداد او از ایالات متحده است.

پس از شکست کودتای گروه تروریستی فتو، تاریخ 15 جولای به نام روز دموکراسی و وحدت ملی در تورکیه گرامیداشته می‌شود.

 



اخبار مربوطه