پیام‌های اراکین دولتی تورکیه به مناسبت سالگرد حماسه ۱۵ جولای

اراکین دولتی و وزرای تورکیه پیامهایی به مناسبت سالگرد روز ۱۵ جولای منتشر نمودند

2011733
پیام‌های اراکین دولتی تورکیه به مناسبت سالگرد حماسه ۱۵ جولای

پیام معاون رئيس جمهور تورکیه به مناسبت سالروز کودتای نافرجام ۲۰۱۶

معاون رئيس جمهور تورکیه در پیامی به مناسبت روز دموکراسی و وحدت ملی، یاد شهیدان و جانبازان کودتای نافرجام ۲۰۱۶ را گرامی

جودت ییلماز، معاون رئیس جمهور تورکیه در پیامی به مناسب سالروز کودتای نافرجام ۱۵جولای، که به روز دموکراسی و وحدت ملی نامگذاری شده، گفت: ما نه خائنان به وطن و نه قهرمانان خود را که به قیمت جانشان از کشور محافظت کردند، فراموش نکردهو نخواهیم کرد.

اودر پیام خود افزود: هفت سال از این کودتای خائنانه میگذرد. ما خائنان و جان نثاران وطن را فراموش نکردیم. برای شهیدانمان طلب رحمت و برای جانبازان قهرمان نیز آرزوی سلامتی و تندرستی داریم.

پیام حاکان فیدان وزیر امور خارجه تورکیه

حاکان فیدان وزیر امور خارجه تورکیه به مناسبت ۱۵ جولای روز دموکراسی و وحدت ملی پیامی به اشتراک گذاشت.

فیدان در پیام خود ابراز داشت: "ملت بزرگ ما تحت رهبری رئیس جمهور در ۱۵ جولای تلاش برای تحت کنترل گرفتن تورکیه از طریق امپریالیسم بین المللی را ناکام گذاشته و درهای قرن تورکیه را گشودند. یاد شهدایمان را که بدون ترس از نفوذ شبکه خیانت فتو جلوگیری کرده، جانشان را فدا کردند گرامی داشته و از جانبازان قهرمان دموکراسی که در این راه به میدانها رفته، حماسه ۱۵ جولای را آفریدند و همچنین ملت عزیزمان تشکر می کنم و روز وحدت ملی را تبریک میگویم."

پیام یشر گولر وزیر دفاع ملی

یشر گولر وزیر دفاع ملی نیز پیامی منتشر کرده و گفت: "یاد و خاطره شهدای عزیزمان را که در شب ۱۵ جولای با ایستادگی در برابر خائنین جان خود را فدای وطن، بیرق و حرمت خود کردند، گرامی می‌داریم. از قهرمانانی که در این راه جانباز شدند و همشهریان عزیزمان که حماسه ۱۵ جولای را نوشتند، با احترام قدردانی می‌کنم."

پیام علی ییرلی قیه وزیر داخله تورکیه

 علی ییرلی قیه وزیر داخله تورکیه نیز، در پیامی که به مناسبت هفتمین سالگرد ۱۵ جولای روز دموکراسی و وحدت ملی در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت، اظهارات زیر را بیان کرد: "در هفتمین سالگرد ۱۵ جولای، در هر گوشه از کشورمان، یاد و خاطره شهدا و جانبازان خود را که قهرمانان قرن تورکیه هستند گرامی میداریم و از میلیون‌ها تن که با در دست گرفتن بیرق منقش با ماه و ستاره‌، در مقابل خائنان ایستادند تشکر می‌کنیم و همانگونه که رئیس جمهورمان، آقای رجب طیب اردوغان گفتند، فریاد خواهیم زد: "شما نمی توانید موفق شوید! نمیتوانید در میان ملت ما تفرقه بیندازید! شما نمی توانید بیرق ما را پایین بیاورید! نمیتوانید وطن ما را از هم بپاشید! نمیتوانید دولت ما سرنگون کنید! نمی توانید صدای اذان را خاموش کنید! شما نمیتوانید این کشور را به زانو درآورید! شما نمی توانید این یوغ حلقه را شکست دهید! شما نمی توانید ما را از این مسیری که هزار سال است پیموده‌ایم برگردانید! نمی توانید کاری کنید که کشور ما از اهداف خود دست بکشد! #قهرمانان‌_قرن_تورکیه #آرامش_تورکیه"



اخبار مربوطه