اردوغان: به خدمتگزاری به ملت و تمام بشریت ادامه خواهیم داد

اردوغان اعلام کرد که با سرمشق قرار دادن پیام‌های حاجی بکتاش ولی به خدمتگزاری به ملت و تمام بشریت ادامه خواهیم داد.

2024107
اردوغان: به خدمتگزاری به ملت و تمام بشریت ادامه خواهیم داد

اردوغان اعلام کرد که با سرمشق قرار دادن پیام‌های حاجی بکتاش ولی به خدمتگزاری به ملت و تمام بشریت ادامه خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تورکیه با ارسال ویدئویی به مراسم بزرگداشت 752 سالگرد درگذشت حاجی بکتاش ولی فیلسوف و متفکر بزرگ آناتولی که در نوشهیر برگزار شده بود، اعلام کرد که تورکیه به رغم دشواری‌های متعدد در راستای هدف دستیابی به یک تورکیه قدرتمند و بزرگ با گام‌های مطمئن به راه خود ادامه میدهد. 

اردوغان در این پیام ویدئویی ضمن تاکید بر اهمیت وحدت و همبستگی گفت: "در پی زمین لرزه‌های 7.7 و 7.6 ریشتری در 11 ولایت تورکیه که در تاریخ ششم فبروری رخ داد و از آن به عنوان "فاجعه قرن" یاد شد، دولت و ملت یکدل و یک صدا دست به دست هم داده و برای التیام زخم‌های به جا مانده از این زمین لرزه دردناک تلاش می‌کنند. "

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تنها 3 ماه پس از زلزله، یکی از حساس ترین انتخابات تاریخ تورکیه را در حال و هوای یک جشن دموکراسی آنطور که شایسته برادری است، برگزار کردند، گفت:" با تدبیر و دوراندیشی در این دوران حساس، به فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی اجازه ندادیم. در پی انتخابات نیز همه با هم به ساختن قرن تورکیه آغاز کردیم."

اردوغان با بیان اینکه برای تبدیل قرن دوم جمهوری تورکیه به قرن ملت بسیج شده‌اند اعلام کرد: با وجود اینکه با مشکلات مختلفی روبرو هستیم، گام های محکمی در جهت رسیدن به هدف تاسیس یک تورکیه بزرگ و قوی برمی‌داریم. در این مبارزه پیام‌های حاجی بکتاش ولی در تجلیل از انسانیت، رحمت، شفقت و برادری، چراغ راه ماست. با سرمشق قرار دادن پیام‌هایی که در آن به ما توصیه شده تا به 72 ملت به یک چشم نگاه کنیم، به خدمتگزاری به ملت و تمام بشریت ادامه خواهیم داد.



اخبار مربوطه