سخنرانی رئیس جمهور اردوغان در «مجمع بین‌المللی تی‌آرتی وورلد 2023»

اردوغان: اگر نتوانیم جلوی ظلم اسرائیل را بگیریم، هیچ کس در هیچ کجای دنیا در امنیت نخواهد بود

2075101
سخنرانی رئیس جمهور اردوغان در «مجمع بین‌المللی تی‌آرتی وورلد 2023»

اردوغان: اگر نتوانیم جلوی ظلم اسرائیل را بگیریم، هیچ کس در هیچ کجای دنیا در امنیت نخواهد بود

اردوغان: جبران هر لحظه تاخیر برای ایجاد صلح پایداررا نه کشورهای غربی روشن کننده ای آتش معرکه بلکه مردم مظلوم می‌پردازند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه طی اظهاراتی در هفتمین همایش بین‌المللی «تی‌آر‌تی ورلد» در هوتل «هیلتون بومونتی» استانبول درباره تحولات اخیر در فلسطین تاکید کرد که تورکیه برای جلوگیری از ریخته شدن اشک و خون و ویرانی آماده مسئولیت پذیری است.

اردوغان با تاکید بر اینکه امروز بهتر درک می‌کنیم که سازمان‌های بین‌المللی مسئول تامین صلح و امنیت جهانی قابلیت حل مسئله را ندارند، گفت: جبران هر لحظه تاخیربرای ایجاد صلح پایدار را نه کشورهای غربی فروزنده ای معرکه بلکه مردم مظلوم می‌پردازند.

وی در ادامه گفت: اگر نتوانیم جلوی ظلم اسرائیل را بگیریم، هیچ کس در هیچ کجای دنیا احساس امنیت نخواهد کرد. زیرا دیگر نقاب از روی آنها افتاده است.

رئیس جمهور تورکیه همچنین درباره قتل خبرنگاران توسط اسرائیل نیز تصریح کرد: هر روز یک روزنامه‌نگار به قتل می‌رسد، اما هیچ یک از نهادهایی که سال‌هاست از آزادی رسانه بحث می‌کنند، چیزی نمی‌گویند.

اردوغان تاکید کرد: بیش از 70 روزنامه‌نگار در غزه جان باختند. دنیا کجاست؟ ارگان‌های رسانه‌ای معروف دنیا کجا هستند؟ چرا حرف نمی‌زنند؟

وی همچنین در این زمینه گفت: هم اکنون یک شهید از خبرگزاری آنادولو داریم. تصویربردار مجروح و جانباز داریم. این‌ها در غزه اتفاق افتادند.

رئیس جمهور تورکیه افزود: از تی‌آرتی، خبرگزاری آنادولو و سایر رسانه‌های‌مان که با تقبل تمام خطرها مسیر ارتباطات حیاتی از غزه به جهان را هموار کردند، قدردانی می‌کنم.

اردوغان با بیان اینکه قهرمانا های ریا کار جهانی برای اغماض اتفاقات وحشیانه در غزه و مشروعیت بخشیدن به کشتار خبرنگاران به بهانه حماس تلاش می‌کنند، گفت: اسرائیل که علی‌رغم تمامی اقدامات وحشیانه نتوانست روحیه مقاومت مردم غزه را از بین ببرد در حال باخت جنگ پروپاگاندای رسانه‌ای هم است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همانطور که میلوشویچ محاکمه و محکوم شد، معتقدم که نتانیاهو و همدستان او نیز به همان ترتیب محاکمه و محکوم خواهند شد.

اردوغان اظهار داشت که نتانیاهو و حامیانش به عنوان حامیان تروریزم، تروریست هستند و قطعا در محکمه ای  لاهه محاکمه خواهند شد.



اخبار مربوطه