اردوغان: هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف تورکیه است

رئیس جمهور تورکیه تصریح کرد که هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف تورکیه از اروپا تا بحیره ای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا است

1993497
اردوغان: هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف تورکیه است

رئیس جمهور تورکیه تصریح کرد که هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف تورکیه از اروپا تا بحیره ای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا است.

رحب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه طی اظهاراتی در هفتادونهمین مجمع عمومی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های تورکیه در آنقره  گفت:هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف تورکیه از اروپا تا بحیره ای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا است.

اردوغان با اشاره به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری تورکیه تصریح کرد: مصمم به اتخاذ اقدامات لازم به منظور افزایش سطح رفاه عمومی هستیم. به سیاست دولت مبنی بر ممانعت از تاثیر منفی تورم بر زندگی شهروندان نیز پایبند هستیم.

رئیس جمهور تورکیه افزود: خرد آناتولی بار دیگر برانجنیری سیاسی چیره شد. تلاش برای هدایت سیاست از طریق گروه‌های تروریستی به هدف خود نرسیده است.

اردوغان گفت: بدون تردید هر یک از شهروندان‌مان که به اراده ملی اعتماد، برای کشورمان آرزو داشته و خود را بخشی از این سرزمین می‌دانند، برنده این انتخابات هستند.

رئیس جمهور تورکیه همچنین گفت: ائتلاف سابق تورکیه در پای صندوق رای دومین کارت سرخ را از ملت دریافت کرد.

اردوغان در بخشی از اظهاراتش در ارتباط با مشکلات مربوط به صدور ویزه ای شینگن گفت: مشکل ویزا را که اخیرا به صفت یک باج گیری سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است، در اسرع وقت حل خواهیم کرد.



اخبار مربوطه