اعتصاب غذایی زندانیان فلسطینی درزندانهای اسرائیل

85962
اعتصاب غذایی زندانیان فلسطینی درزندانهای اسرائیل

اعتصاب غذایی زندانیان فلسطینی درزندانهای اسرائیل
بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل متحد ضمن ابراز اینکه از وضعیت جسمانی زندانیان فلسطینی که برای اعتراض به تصمیم دستگیریهای اداری در زندانهای اسرائیل دست به اعتصاب غذایی زده اند، نگران میباشند، اعلام داشت، خواستار انجام مراحل عدلی به زندانیان و یا آزادی هر چه زودتر آنها میباشیم.
بر اساس بیانیه ای از سوی منشی عمومی سازمان ملل متحد، ضمن تاکید بر اینکه وضعیت سلامت این زندانیان روز به روز بدتر میشود، ابراز گردید که وضعیت این زندانیان از سوی سازمان ملل کنترل میگردد.
ناوی پیلای کمیسریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، ابراز داشت که این اخطارهای بان کی مون را به اسرائیل اطلاع داده است ولی دادن مواذ غذایی به اجبار و مداخله طبی علی رغم خواست این زندانیان، با ستنداردهای بین المللی در تضاد میباشد.
در این بیانیه همچنین ابراز گردید که بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل، عکس العمل سازمانهای حقوق بشر و نگرانی آنها در این خصوص را نیز یادداشت کرده و نگرش سازمان ملل به این موضوع را نیز با آنها در میان گذاشته است.
یک گروه زندانی فلسطینی در زنددانهای اسرائیل، برای "مخالفت با سیاست بازداشت اداری"، از روز ۲۴ اپریل تا کنون، در اعتصاب غذایی به سر میبرند.
سازمان اطلاعات اسرائیل بر اساس اطلاعات امنیتی مخفی، تحت نام "بازداشت اداری"، حق دارد فلسطینیان را از یک الی شش ماه بازداشت نماید. در صورتی که مقرر گردد که این زندانیان امنیت اسرائیل را به خطر می اندازند، بدون وجود اسناد جرم، این مدت زمان بازداشت تا ۵ سال زندانی نیز می تواند افزایش یابد.


برچسب ها:

اخبار مربوطه