بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل متحد،ازتحولات اخیر درعراق ابراز

بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل متحد، ضمن محکوم ساختن حملات تروریستی در عراق از تحولات اخیر در این کشور ابراز نگرانی نمود

91236
بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل متحد،ازتحولات اخیر درعراق ابراز

بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل متحد، ضمن محکوم ساختن حملات تروریستی در عراق از تحولات اخیر در این کشور ابراز نگرانی نمود.
استفان دوجاریک سخنگوی منشی عمومی سازمان ملل طی سخنانی پس از تصرف موصل به دست شبه نظامیان سازمان دولتی شام و عراق به نقل از بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل گفت:"وخامت شدید شرایط امنیتی در موصل که منجر به مهاجرت هزاران نفر از منطقه شده است بسیار نگران کننده میباشد."
دوجاریک تاکید کرد که بان کی مون تمامی رهبران سیاسی عراق را علیه تهدیداتی که این کشور با آن مواجه است به اتحاد و برابری دعوت کرده است.
این سخنگو همچنین اعلام کرد که بان کی مون، از حکومت عراق و حکومت منطقه ای کرد شمال عراق به منظور تامین امنیت در منطقه نینوا و ارسال کمکهای انسانی دعوت به عمل آورده است.
بان کی مون همچنین ضمن یادآوری تحریمات اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه سازمان دولت اسلامی شام و عراق مانند راکد کردن دارایی های این سازمان ، تحریم تسلیحاتی و ممنوعیت سفرهای خارجی برای این سرکردگان این سازمان، از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل خواستار اعمال این تحریمات گردید.


برچسب ها:

اخبار مربوطه