اردوی اسرائیل در حال آمادگی برای حمله به رفح است

شبکه تلویزیونی "کان" اسرائیل اعلام کرد، پیشروی اردوی اسرائیل در رفح به طور مرحله‌ای انجام خواهد یافت

2131506
اردوی اسرائیل در حال آمادگی برای حمله به رفح است

شبکه تلویزیونی "کان" اسرائیل اعلام کرد، پیشروی اردوی اسرائیل در رفح به طور مرحله‌ای انجام خواهد یافت

شبکه تلویزیونی "کان" اسرائیل به نقل از منابع نظامی، اردوی این کشور در حال آماده شدن برای عملیات زمینی در رفح برای تخلیه شمار زیادی فلسطینی از این منطقه است.

ایتای بلومنتال خبرنگار نظامی این شبکه گفت، طبق طرح اردوی اسرائیل، از بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح خواسته می‌شود که منطقه را تخلیه و به پناهگاه‌هایی که در بخش‌های جنوبی و مرکزی نوار غزه آماده شده بروند.

او ابراز داشت، سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی و دیگر دولت‌ها برای فلسطینیان آواره در رفح، هزاران چادر در جنوب و مرکز غزه آماده کرده‌اند.

بلومنتال با اشاره براینکه، این برنامه به آمریکا و بعضی از کشورهای منطقه ارایه شده است، اظهار داشت، پیشروی اردوی اسرائیل در رفح به طور مرحله‌ای انجام خواهد یافت.

بلومنتال تاکید کرد: پیشروی اردوی اسرائیل دررفح تدریجی خواهد بود.این طرح به آمریکا و برخی کشورهای منطقه ارائه شده است. قبل از شروع عملیات زمینی اردوی اسرائیل به رفح، به مردم منطقه که باید تخلیه شوند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته بلومنتال، تخلیه شهر رفح 4 تا 5 هفته طول می‌کشد.

روزنامه اسرائیل هیوم نوشت، تصمیم برای حمله زمینی به رفح در نتیجه واکنش منفی یحیی سنوار رهبر حماس در غزه به پیشنهاد چند روز پیش میانجیگران اتخاذ شد.

اسرائیل با هدف قرار دادن رفح که 1.5 میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، علی‌رغم هشدارها درباره فاجعه انسانی، با توصیف منطقه به عنوان "آخرین سنگر حماس"، در اشغال آن پافشاری می‌کند.



اخبار مربوطه