آمریکا ارسال محموله  سلاح به اسرائیل را متوقف کرد

گفته شده است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا ارسال محموله مهمات وسلاح ساخت ایالات متحده را به اسرائیل در هفته گذشته متوقف کرده است

2135737
آمریکا ارسال محموله  سلاح به اسرائیل را متوقف کرد

گفته شده است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا ارسال محموله مهمات وسلاح ساخت ایالات متحده را به اسرائیل در هفته گذشته متوقف کرده است.

بر اساس سخنان دو مقام اسرائیلی که نامشان فاش نشده، بنابر اخبار پایگاه خبری «اکسیوس» منتشر شده در آمریکا، آمریکا هفته گذشته یک محموله مهمات برای ارسال به اسرائیل را متوقف کرد.

در این خبر آمده است که برای اولین بار ازتاریخ 7 اکتوبر، زمانی که حملات به غزه آغاز شد، بود این وضعیت و تعلیق این محموله باعث نگرانی جدی دولت تل ابیب شد.

این خبر همچنین یادآوری می‌کند که گفتگوی سختی بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که هفته گذشته به اسرائیل سفر کرده بود و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره حمله زمینی احتمالی به رفح وجود داشت.

88 عضو حزب دمکرات در کنگره آمریکا اعلام کردند که ادعاهای موثقی مبنی بر اینکه اسرائیل عمدا کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی را مسدود کرده است وجود دارد و خواستار بازنگری در کمک های ارائه شده به اسرائیل شدند.



اخبار مربوطه