بند ابی اورمیه و تدابیر امنیتی در رابطه به آن

134454
بند ابی اورمیه و تدابیر امنیتی در رابطه به آن

به گزارش ایسنا، کوجی هاندا در جلسه کارگروه هماهنگ کننده اجرایی برنامه زراعت پایدار با راهبرد IPCM در حوضه بند ابی ارومیه، افزود: نجات بند ابی ارومیه در دیدار نخست‌وزیر جاپان و رییس‌جمهور ایران مورد بحث و اتفاق نظر قرار گرفت و پس از آن سال گذشته وزیران خارجه دو کشور نیز بر نحوه اجرای آن توافق کردند و اکنون خوشحالم که این پروژه درحال پیشرفت است.
او افزود: دولت جاپان تصمیم گرفت در این پروژه مشارکت کنند، به‌خاطر این که دولت و مردم ایران اهمیت ویژه‌یی به این بند ابی میدهند.
وی ادامه داد: نجات بند آبی ارومیه یک شبه انجام نمیشود ولی فعالیت‌هایی که در حال اجراست منجر به هدف بزرگ و احیای بند میشوند.
سفیر جاپان در ایران با اشاره به همکاری‌های دو جانبه جایکا و ستاد احیای بند ابی ارومیه نیز گفت: جایکا با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های تخصصی مختلف، همکاری‌های خوبی با شهر آذربایجان غربی برای احیای بند ابی ارومیه دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم این گروه با تعامل و همکاری با محیط زیست آذربایجان غربی و ستاد احیای بند ابی ارومیه بتواند در اجرای برنامه‌های احیای بند، موثر واقع شود.
شهردارآذربایجان غربی نیز ضمن تاکید بر مشارکت مردم و جوامع محلی بعنوان لازمه اصلی نجات بند ابی ارومیه گفت: مسائل زیست محیطی مانند وضعیت بند ابی ارومیه از مسائلی هستند که تمام بشریت در آن سهم دارند و نباید به این مسائل نگاه سیاسی داشت.
سعادت همچنین به اقدامات انجام شده برای نجات بند ابی ارومیه در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: کارگروه‌های تخصصی در سازمان جهاد زراعتی شهر برای تشویق و آموزش مردم و جوامع محلی در جهت اجرای آبیاری‌های مدرن در اراضی زراعتی حوضه آبخیز بند ابی ارومیه تشکیل شده است که تحقق این موضوع، می تواند کمک شایانی به احیای بند ابی ارومیه نماید.
شهردار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اجرای موفق طرح زراعت پایدار در روستای گل نقده آذربايجان غربي گفت: با انتقال تجربیات علمی و تخصصی کارشناسان این طرح به مدیران و مسئولان شهری، آمادگی پیاده سازی این طرح را در وسعت بیشتر در حوزه بند ابی ارومیه داریم.
کریم زاده، مدیرعمومی جهاد زراتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تشریح مراحل عملیاتی این طرح گفت: این پروژه در پنج اولوسوالی و در قالب ٦ مرکز و در ۳٥ روستای واقع در حوزه بند ابی ارومیه از اواخر سال گذشته آغاز شده است.


برچسب ها:

اخبار مربوطه