اعلام آمادگی وهمدردی تورکیه  جهت کمک به سیل‌زدگان لیبیا

وزارت امور خارجه جمهوری تورکیه  بعداز وقوع طوفان و سیل در لیبیا  با ابراز همدردی با مردم این کشور آماده گی خویش را برای ارسال کمکهای انسانی و امدادر‌سانی به آسیب دید‌گان اعلام داشت

2035949
اعلام آمادگی وهمدردی تورکیه  جهت کمک به سیل‌زدگان لیبیا

وزارت امور خارجه جمهوری تورکیه  شام دوشنبه طی بیانیه‌ای در مورد طوفانی که لیبیا  را تحت تاثیر قرار داده است، اعلام کرد: «ما از جان باختن جمع کثیری از برادران و خواهران لیبیایی مان در نتیجه ای طوفان دانیل که از دیروز (10 سپتامبر) لیبیا را به‌ویژه سواحل شرقی این کشور را در نوردیده است ، عمیقاً اظهار تاسف و همدردی میکنیم.»

در این بیانیه آمده است: «از خداوند متعال برای جان باختگان این آفت طبعی طلب رحمت مینماییم وبه کشور و مردم دوست و برادرمان لیبیا  تسلیت گفته و برای مجروحان شفای عاجل آرزومیداریم. »

در همین حال جودت ییلماز، معاون رئيس‌جمهور تورکیه  نیز در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: « برای سیل زدگان کشور دوست و برادر لیبیا  شفای عاجل آرزومندم، خداوند جان باختگان را بیامرزد و برای مجروحان شفای عاجل آرزومیکنم. تورکیه  در کنار مردم لیبیا بوده وهست. امیدوارم زخم‌ها هر چه زودتر التیام یابد.»

گفتنی است، طوفان "دانیل" که در مدیترانه مرکزی موثر بود، شهرهای بنغازی، بیضا، مرج، سوسه و درنه را در لیبیا  تحت تاثیر قرار داد.

اسامه حماد، "نخست‌وزیر دولت" در شرق لیبیا  شام امروز طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران وضعیت در شهر درنه این کشور را "فاجعه بار" توصیف کرد و گفت که تعداد قربانیان سیل در این شهر از مرز 2 هزار تن فراتر رفته است.

همچنین عصام ابوزریبه، وزیرداخله ای دولت در شرق لیبیا  گفت: اجساد بیش از 1500 نفر که بر اثر بارندگی شدید در شهر درنه جان خود را از دست داده بودند پیدا شد و تعداد مفقودان به 7 هزار نفر رسیده است.

عبدالحمید دیبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبیا  اعلام کرد که بحاطرجان باختگان فاجعه سیل در این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام شد.



اخبار مربوطه