هشدار سازمان صحی جهانی در مورد وضعیت فاجعه ‌بار غزه

"احمد المنظری" مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان صحی جهانی اطلاعاتی در این زمینه از شبکه اجتماعی "ایکس" به‌اشتراک گذاشت

2057838
هشدار سازمان صحی جهانی در مورد وضعیت فاجعه ‌بار غزه

"احمد المنظری" مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان صحی جهانی از طریق شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: دسترسی به خدمات صحی و معالجوی و حق زندگی شرافت‌مندانه  در غزه که تحت حملات اسرائیل قرار دارد، تقریبا غیرممکن است.

او در ادامه نوشت: فلسطینیان غزه از اساسی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند.

المنظری تاکید کرد: مردم غزه که قبل از آغاز این حملات با مشکلات جدی مانند دسترسی به خدمات صحی و معاجوی مواجه بودند، اکنون نیز از دسترسی به مراقبت‌های طبی و معالجوی که یکی از حقوق اساسی بشر است و ادامه زندگی شرافت‌مندانه محروم شده‌اند.

مدیر دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهانی با تاکید بر اینکه در غزه یک بحران انسانی بی‌سابقه و وحشتناک بروز کرده و غیرنظامیان، پرسونل صحی موظف خدمت در عرصه‌های طبی و کمک‌های بشردوستانه و بطور عموم مریضان در معرض خطرات بزرگی قرار دارند تصریح کرد: منطقه درگیری اسرائیل ـ فلسطین با بزرگترین بحران انسانی در جهان روبرو است.

احمد المنظری  در ادامه به لزوم احترام به قوانین و حقوق بشر بین‌المللی که برای تفکیک انسان از سایر جانداران وضع شده‌اند، و پایان‌بخشی فوری به این فاجعه تاکید کرد.

در ادامه حملات اسرائیل از هفتم اکتوبر بدین‌طرف به نوار غزه بیش از هشت هزار انسان که اکثر آن‌ها را زنان و اطفال تشکیل می‌دهند، جان باخته و بیش از بیست هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.  



اخبار مربوطه