اسرائیل به بمباران اردوگا‌ه‌های پناهندگان در غزه ادامه می‌دهد

حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان نصیرات غزه تعدادکثیری ازفلسطینیان جان خودرااز دست دادند

2061932
اسرائیل به بمباران اردوگا‌ه‌های پناهندگان در غزه ادامه می‌دهد

حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان نصیرات غزه تعدادکثیری ازفلسطینیان جان خودرااز دست دادند

طیارات جنگی و توپخانه اردوی اسرائیل در شب سی و سومین روز جنگ بدون در نظر گرفتن حساسیت غیرنظامی به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند.

بنابه گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا و منابع موثق که لحظه به لحظه از تحولات منطقه خبر می‌دهند، در حالیکه حملات هوایی اسرائیل در اردوگاه پناهندگان نصیرات غزه، اقامتگاه‌های شیخ زاید و مناطق تل الحوا تشدید یافت، اردوگاه آوارگان شاطی به همراه حملات هوایی هدف آتش توپخانه قرار گرفت.

دراثرحمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان نصیرات اکثریت فلسطینیان جان خودرا ازدست دادند.

اقامتگاه‌های شیخ زاید در نزدیکی شفاخانه ای اندونزیا در شمال غزه نیز هدف حملات قرار گرفت.

اطراف اردوگاه آوارگان شاطی و اقامتگاه‌های محبرات در طول شب همزمان با گلوله‌های، با راکت‌ها و بمب‌های طیارات جنگی و توپخانه‌های اسرائیلی به لرزه درآمد.

در غزه، خانه‌های غیرنظامیان در محله تل الحوا شهر شاهد، در معرض بمباران طیارات جنگی اسرائیلی قرار گرفتند. این حملات چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

در حالی که بمباران غزه توسط اسرائیل ادامه داشت، از پیشروی نیروهای زمینی اسرائیل در مناطق مختلف با مقاومت قطعات القسام جلوگیری شد.

براساس اطلاعات ارائه شده درصفحه تلگرام جنبش حماس، درگیری‌های شدیدی درشمال غرب وجنوب غرب این شهر رخ داده است. یک خودروی نظامی اسرائیل در منطقه تل الحوا هدف قرار گرفت.

گفته شد که مقاومت فلسطین یک قایق تهاجمی اسرائیل را در سواحل اردوگاه آوارگان شاطی بمباران کرد.

قطعه شهدای الاقصی اعلام کرد که جنگجویان وابسته به آنهایک واس طه ای نظامی اسرائیل را در غرب منطقه شیخ رضوان با راکت منهدم کرده و در درگیری با نیروهای اشغالگر تعدادی از سربازان اسرائیلی مجروح شدند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از شاهدان عینی، اردوی اسرائیل با وسایط نظامی به مجتمع دانشگاه بیرزئیت در رام الله حمله کرد.

نظامیان اسرائیلی با یورش به منازل در شهر الخلیل، 2 خبرنگار به نام‌های محمد العتراش و امیر ابوعرفه را بازداشت کردند.

علاوه بر این، نیروهای اسرائیلی به قصبه‌های دورا، حرسا، حلهول در شهر الخلیل و اردوگاه آوارگان العرب یورش بردند و بسیاری از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

نظامیان اسرائیلی همچنین به شهرهای بیت‌الحم، رام الله، نابلس، قلقیلیه و اریحا حمله کردند. در بسیاری از مناطق محل یورش‌ها، حوادثی بین سربازان اسرائیلی و فلسطینی‌ها رخ داد.

 بین مبارزان مسلح فلسطینی و سربازان اسرائیلی که به اردوگاه آوارگان عقبه جبر در نزدیکی اریحا و شهر قلقیلیه یورش بردند، درگیری روی داد.

نیروهای اسرائیل علاوه بر حملات در غزه، از 7 اکتوبر در کرانه باختری و بیتالمقدس شرقی به بازداشت فلسطینیان تحت اتهامات مختلف ادامه می‌دهند.

در حالی که قطعات عزالدین قسام شاخه مسلح حماس، به بهانه دادن پاسخ به تجاوزات مستمر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و ارزش‌های مقدس آنها به‌ویژه مسجد الاقصی حمله همه جانبه‌ای را از صبح روز هفتم اکتوبر آغاز کرد و اردوی اسرائیل نیز بمباران نوار غزه را شروع کرد.



اخبار مربوطه