همکاری تورکیه و عربستان سعودی در زمینه کشت و زراعت

بین تورکیه و عربستان سعودی «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کشت و زراعت» امضا شد

2072228
همکاری تورکیه و عربستان سعودی در زمینه کشت و زراعت

بین تورکیه و عربستان سعودی «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کشت و زراعت» امضا شد

ابراهیم یوماقلی، وزیر زراعت و جنگلداری تورکیه طی بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در جریان دیدار هیئت‌ها با عبدالرحمن الفضلی، وزیر محیط زیست، آب و کشت و زراعت عربستان سعودی «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کشت و زراعت» امضا شد.

یادداشت تفاهم در زمینه همکاری در زمینه ای کشت و زراعت که بین طرفین امضا شده است شامل موضوعاتی مانند سازگاری بخش کشت و زراعت با تغییرات آب و هوایی، تضمین عرضه پایدار محصولات زراعتی، بیوتکنولوژی، کشت و زراعت ارگانیک، محصولات آبی و آبزی پروری است.

یوماقلی افزود: امیدوارم یادداشت تفاهم همکاری در حوزه کشت و زراعت که در پایان جلسه امضا کردیم مفید باشد.

یادداشت تفاهم مورد بحث با هدف تضمین سازگاری بخش زراعت و مالداری با تغییرات اقلیمی، توسعه و معرفی تکنالوژی های مربوط به تغییرات اقلیمی در حوزه کشت و زراعت، از جمله تخنیک‌های پس از برداشت و فرآوری محصولات کشت و زراعت، مالداری و تولید محصولات زراعی، گواهی های گیاهی، بذر و وترنری شامل همکاری در زمینه مسائل صحی و بهداشت دام، تضمین عرضه پایدار محصولات کشت و زراعت، بیوتکنولوژی، زراعت ارگانیک، محصولات آبی و آبزی پروری و توسعه سیاست کیفیت در کشت و زراعت امضا شده است. مدیریت آب در کشت و زراعت به ویژه پایش آلودگی آب ناشی از فعالیت‌های کشت و زراعت و استفاده بهینه از آب از دیگر اهداف این بخش است.

قرار است کارگروهی برای مشوره و مذاکره در خصوص رویه‌ها و اقدامات لازم برای افزایش و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مذکور تشکیل شود و در صورت لزوم این کارگروه به صورت متناوب در دو کشور جلساتی برگزار کند.



اخبار مربوطه