ترامپ: چین می‌توانست مانع شیوع کرونا در جهان شود

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه فکر نمی‌کنم چین آمار دقیق قربانیان کرونا را داده، گفت پکن می‌توانست به سرعت جلوی شیوع ویروس را بگیرد و نگذارد در دنیا گسترش یابد

1406742
ترامپ: چین می‌توانست مانع شیوع کرونا در جهان شود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی نشست خبری در کاخ سفید با بیان اینکه چین می‌توانست به عنوان مبدا ویروس کرونا آن را متوقف کند، گفت: ما در حال انجام تحقیقات بسیار جدی هستیم. ما از چین خرسند نیستیم.

ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای پنهان‌کاری در آمار ویروس کرونا تصریح کرد: تنها چیزی که می‌توانم بگویم ما آمار دقیق می‌دهیم. اگر کشورهای دیگر را در نظر بگیرید، به عنوان مثال من فکر نمی‌کنم چین آمار درست داده باشد.

وی همچنین درباره اتهاماتی که چین ویروس را عامدانه منتشر کرده است، اظهار داشت: ما از چین خرسند نیستیم. ما بابت این وضعیت ناراحت هستیم. چون معتقدیم که پکن می‌‌توانست منشا آن را متوقف کند. چین می‌‌توانست به سرعت شیوع این بیماری را متوقف کند و اجازه ندهد که این بیماری در جهان گسترش یابد.

وی در ادامه گفت: اکنون ایالات متحده بیش از 5.4 میلیون آزمایش کرونا، یعنی تقریبا دو برابر تعداد آزمایشها در کشورهای دیگر انجام داده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به تعطیلی مدارس گفت: معتقدم بسیاری از مدارس به زودی باز خواهند شد.

خبرگزاری آناتولی 



خبرهای مرتبط