رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که روسیه به دهه 90 بازگشته و دستاوردهایش را نابود می‌کند

رئیس‌جمهور اوکراین اظهار داشت که روسیه با حمله به کشورش به دهه 90 میلادی بازگشته و دستاوردهای 25 سال گذشته خود را نابود خواهد کرد.

1798252
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که روسیه به دهه 90 بازگشته و دستاوردهایش را نابود می‌کند

 

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خطاب به مردم کشورش گفت که 23 روز از حملات روسیه می‌گذرد و روس‌ها از هدر دادن ثروت ملی خود در جنگ با اوکراین دست برنداشته‌اند.

وی افزود: روسیه به ما حمله می‌کند و هر آنچه جامعه روسیه در 25 سال گذشته به دست آورده را نابود می‌کند. من مطمئنم که آنها به دهه 90 باز خواهند گشت، اما دیگر تمایلی برای فعالیت در راستای آزادی و توسعه کشور از سوی میلیون‌ها نفر وجود نخواهد داشت.

زلنسکی ادامه داد: اوکراین همه چیز را بازسازی خواهد کرد و به عضویت کامل اتحادیه اروپا درخواهد آمد. نمایندگان کشورمان برای این کار شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر تداوم حملات ارتش روسیه به شهرهای اوکراین، تصریح کرد: اگرچه سلاح‌ کافی و پیشرفته در اختیار نداشتیم، اما موشک‌های روسی را سرنگون و هواپیماها و بالگردهای آنها را در حد توان منهدم کردیم.

رئیس‌جمهور اوکراین خاطرنشان کرد: بدون شک ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد. بیایید با صدای بلندتر به برخی از رهبران غربی یادآوری کنیم که اگر اوکراین سلاح‌های پیشرفته‌ای که جان هزاران نفر از مردم ما را نجات دهد، دریافت نکند این یک شکست اخلاقی برای آنها خواهد بود و اعتبار آنها از بین می‌رود.



خبرهای مرتبط