سفر سیاح دانمارکی به دور دنیا در ده سال

توربیورن پدرسن در سفری که 3 هزار و 576 روز به طول انجامید، 382 هزار و 83 کیلومتر را طی کرد و 203 کشور و منطقه را پیمود

2021195
سفر سیاح دانمارکی به دور دنیا در ده سال

توربیورن پدرسن، سیاح دانمارکی، طی 10 سال بدون سفر با هواپیما به سراسر جهان سفر کرد.

پدرسن که در بخش کشتیرانی و تدارکات و با استفاده از نام مستعار "ثور" فعالیت می‌کرد، در 10 اکتبر 2013 دانمارک را برای سفر به تمام کشورها ترک کرد.

توربیورن پدرسن برای این سفر 3 قانون برای خود تعیین کرده است. او با هواپیما سفر نکرده، در هر کشور حداقل 24 ساعت مانده و تا زمانی که تور جهانی خود را پس از شروع سفر کامل نکرده هرگز به خانه برنگشت. 

پدرسن با اختصاص روزانه 20 دلار به طور متوسط ​​سفرهای خود را در اروپا طبق قوانینی که تعیین کرده بود آغاز کرد و با کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی و قاره آفریقا ادامه داد.

پدرسن پس از اتمام سفر خود به ترکیه در سپتامبر 2017 پس از آفریقا، عازم کشورهای خاورمیانه شد و همچنین از کشورهایی مانند افغانستان، یمن و سوریه که در آنها جنگ و درگیری وجود دارد بازدید کرد.

پدرسن در سفری که 3 هزار و 576 روز به طول انجامید، 382 هزار و 83 کیلومتر را طی کرد و 203 کشور و منطقه را پیمود. یعنی بیش از 9 بار دور دنیا گشتن.

پدرسن به دلیل شیوع بیماری همه گیر کووید-19 در طول سفر خود مجبور شد حدود 2 سال در هنگ کنگ زندگی کند.

پدرسن با بیان اینکه در چارچوب تور جهانی خود چندین بار به ترکیه سفر کرده است، افزود: به نظر من ترکیه کشوری فوق‌العاده، هیجان‌انگیز، وسیع، زیبا پر از تاریخ و مملو از مناظر بینظیر است. 

پدرسن با بیان اینکه غذاهای ترکی "عالی"، و مردم ترکیه بسیار مهمان‌نواز هستند، خاطرنشان کرد که همه در ترکیه او را به خانه خود دعوت کرده و به او غذا تعارف می‌کنند. 

پدرسن با تاکید بر اینکه استانبول را بسیار دوست دارد و دوستان زیادی در این شهر دارد، گفت: "استانبول یکی از شهرهای مورد علاقه من است. فکر می‌کنم می‌توانم برای همیشه در استانبول بمانم و به کشف خیابان‌های جدید و محله‌های جدید ادامه دهم. استانبول یک شهر خارق‌العاده است. قطعاً دوباره خواهم آمد.



خبرهای مرتبط