کمپین هنرمندان برای حذف اسرائیل از بینال ونیز

گروهی از فعالان و هنرمندان طی بیانیه‌ای که در وب سایت "anga" منتشر شد، برای حذف اسرائیل از رویداد هنری بینال (دوسالانه) ونیز، کمپین امضا راه‌اندازی کردند

2109145
کمپین هنرمندان برای حذف اسرائیل از بینال ونیز

گروهی از فعالان و هنرمندان طی بیانیه‌ای که در وب سایت "anga" منتشر شد، برای حذف اسرائیل از رویداد هنری بینال (دوسالانه) ونیز، کمپین امضا راه‌اندازی کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیا، بیش از 8000 هنرمند از سراسر جهان از ممنوعیت مشارکت اسرائیل در دوسالانه ونیز حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: حضور نماینده دولتی که به جنایات علیه فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد در این رویداد هنری غیرقابل قبول است. "نه" به پاویون نسل‌کشی در دوسالانه ونیز.

همچنین تصریح شد: متصدیان پاویون اسرائیل در حال آماده کردن خلق اثری با موضوع باروری هستند. در حالی که تلاش‌های اسرائیل برای پاویونش ادامه دارد، تعداد قربانیان نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری روز به روز در حال افزایش است. اسرائیل بیش از 12هزار کودک را کشته و دسترسی به امکانات پزشکی را قطع کرده؛ زنان فلسطینی بدون بیهوشی سزارین می‌شوند و در خیابان زایمان می‌کنند. هر گونه نمایندگی رسمی اسرائیل در صحنه فرهنگی بین‌المللی، تاییدی بر سیاست‌های تل‌آویو و نسل کشی در غزه است. این رویداد هنری بستری برای یک دولت آپارتاید که به نسل‌کشی ادامه می‌دهد، نیست.

گفتنی است، دوسالانه ونیز یکی از بزرگترین رویدادهای هنرهای تجسمی در دنیا محسوب می‌شود.



خبرهای مرتبط