در یک حادثه بزرگ علمی، 7 سیاره مشابه زمین کشف شد

دانشمندان می گویند که دست کم یکی از این سیارات قابل سکونت به نظر می رسد.

678358
در یک حادثه بزرگ علمی، 7 سیاره مشابه زمین کشف شد

سازمان ملی هوانوردی و فضایی امریکا موسوم به ناسا (NASA) اعلام کرد که سه سیاره از این 7 سیاره از نظر فاصله از ستاره منظومه خود و نیز ساختار، دارای قابلیتهای لازم برای برخورداری از آب و حمایت از وجود حیات در پهنه خود هستند.

این کشف توسط یک تلسکوپ فضایی بسیار حساس ناسا به نام اسپیتزر (Spitzer) انجام شده است.

به گزارش یورونیوز توماس زوربوچن، مدیر تحقیقاتی ناسا در این پروژه می گوید: "سه سیاره ای که سبز رنگ هستند در منطقه قابل سکونت و جایی هستند که به نظر می رسد در سطح آنها آب مایع وجود دارد. در حقیقت در شرایط جوی مناسب آب می تواند در سطح هر یک از این سیاره ها وجود داشته باشد."

میشل گیون، ستاره شناس از دانشگاه لیژ بلژیک نیز گفت: "ما با استفاده از اسپیتزر، اندازه گیری های بسیار دقیقی انجام دادیم. اندازه گیری های اولیه از وجود توده هایی دست کم در شش سیاره حکایت دارد و اندازه های ما در مورد یکی از این سیاره ها نشان دهنده وجود ترکیب غنی و قابل توجهی آب است که این بسیار هیجان انگیز است زیرا این یکی از همان سیاره های قابل زندگی است."

سیارات کشف شده در حدود 40 سال نوری یا به عبارتی نزدیک به 400 هزار میلیارد کیلومتر از زمین ما فاصله دارند و در دور یک 'ستاره کوتوله' یا ستاره ای به نام تراپسیت-1 (Trappist-1)  و با درجه دمایی نزدیک به دو پنجم دمای خورشید منظومه شسمی در حال چرخش هستند.

دانشمندان ناسا اعلام کرده اند که فاصله این مجموعه با ستاره مرکزی به طور محسوسی نسبت به فاصله سیاره های منظومه شمسی نسبت به خورشید کمتر است و به همین دلیل این سایارات با سرعت بیشتری به دور خورشید خود می چرخند.

دانشمندان می گویند که این سیارات از نظر قطر و توده مشابه زمین هستند.

کشف این سیاره ها در راستای کشف موجودات فرازمینی گامی بسیار مهم محسوب می شود.



خبرهای مرتبط