خواهر پادشاه قطر: اسکار «فروشنده» افتخاری برای اعراب است

شيخه مياسه آل‌ثاني خواهر پادشاه قطر و بنیانگذار موسسه فیلم دوحه است.

681311
خواهر پادشاه قطر: اسکار «فروشنده» افتخاری برای اعراب است

به گزارش سایت سینماروزان، بعد از جایزه اسکار برای «فروشنده» در هشتادو نهمین دوره از جوایز اسکار، شیخه میاثه آل ثانی خواهر پادشاه قطر در پیامی این اسکار را افتخاری برای اعراب و موسسه خود دانست که اسباب راه اندازی «موسسه فیلم دوحه» و حمایت از «فروشنده» را فراهم کرده است.

خواهر پادشاه قطر نوشت: "افتخار میکنم که به عنوان اولین بنیاد سینمایی عربی، در سه سال متوالی ۴ بار نامزد اسکار شدیم و امشب اسکاربهترین فیلم خارجی را گرفتیم."

براساس خبر سایت تابناک فاطمه الرمیحی ريیس اجرایی موسسه فیلم دوحه اظهار داشته که این  موسسه از فیلم اصغر فرهادی حمایت مالی کرده و در این فیلم سرمایه گذاری کرده و در عین حال شش فیلم دیگری که در جشنواره کن 2016 راه یافته‌اند، از حمایت مالی این موسسه برخوردار شده‌اند.

فاطمه الرمیحی قبلا درباره انتخاب «فروشنده» گفته است: «انتخاب فروشنده برای بخش مسابقه یک دستاورد مثبت است و ما بسیار هیجان زده هستیم و باعث غرور و افتخار است. من می‌خواهم از کل تیم سازنده فیلم برای به اشتراک گذاشتن چشم‌انداز خود با ما تشکر کنم و برای آنها آرزوی موفقیت کنم.»

 

 

 

در این میان اصغر فرهادی در گفتگو با ایسنا در تاریخ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ ،  با بیان اینکه سرمایه «فروشنده» را خودش و کمپانی ممنتو تأمین کرده اند از رقمی می گوید که موسسه فیلم دوحه به عنوان fund که معادلی است بر پشتوانه مالی  یا تنخواه به این پروژه تخصیص داده است.
فرهادی درباره حضور سرمایه گذاری موسسه قطری بیان می دارد: فستیوال دوحه، هر سال به تعدادی فیلم رقمی به عنوان فاوند (fund)پرداخت کرده و شریک می‌شود. آنها در سال‌های گذشته نیز، مثل بسیاری از جاهای دیگر در دنیا که فاوند می‌دهند و در فیلم‌ها مبلغی سرمایه‌گذاری می‌کنند که معمولا در مقابل بودجه کلی فیلم، درصد بالایی نیست.



خبرهای مرتبط