تابلوی نقاشی باب راس به قیمت 9.85 میلیون دلار برای فروش عرضه شد

تابلوی رنگ روغن "Walk in the Woods" توسط باب راس در جریان پخش زنده برنامه «لذت نقاشی» در ژانویه 1983 نقاشی شده است

2037953
تابلوی نقاشی باب راس به قیمت 9.85 میلیون دلار برای فروش عرضه شد

تابلوی نقاشی باب راس، نقاش معروف در اولین قسمت از برنامه «لذت نقاشی» تلویزیون PBS در ایالات متحده آمریکا به قیمت 9.85 میلیون دلار برای فروش عرضه شد.

به گزارش CNN، تابلوی رنگ روغن "Walk in the Woods" که در حراجی توسط شخصی که در این برنامه حضور داشت خریداری شده، توسط باب راس در جریان پخش زنده همان برنامه در ژانویه 1983 نقاشی شده است.

این نقاشی که امسال به گالری هنری مدرن آرتیفکت مستقر در مینیاپولیس فروخته شد به دنبال صاحب جدیدی با قیمت 9.85 میلیون دلار است.

رایان نلسون، صاحب مدرن آرتیفکت با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تقاضا برای نقاشی‌های این نقاش افزایش یافته است، گفت: به نظر می‌رسد که مجموعه داران، نیروی محرکه تقاضای فزاینده برای نقاشی‌های باب راس هستند. نوستالژی، رسانه‌های اجتماعی و علاقه روزافزون مردم به شخصیت پشت این هنر به محبوبیت فعلی آن کمک کرده است.

نلسون با اشاره به اینکه عجله‌ای برای فروش این تابلو نداشتند افزود: این واقعاً یک نقاشی منحصر به فرد است که تکرار آن غیر ممکن است. دوست داریم آن را به یک موزه یا نمایشگاه سیار بسپاریم تا امکان بازدید حداکثری مردم از چنین اثر هنری هیجان انگیزی را فراهم کنیم.

برنامه‌ «لذت نقاشی» با حضور راس، نقاش معروف بین سال های 1983 تا 1994 از شبکه PBS پخش می‌شد.



خبرهای مرتبط