آمریکا رسما از قرار داد اقلیم پاریس خارج می شود

ایالات متحد آمریکا برای خارج شدن از قرار داد اقلیم پاریس که در سال 2017 اعلام کرده بود، بطور رسمی مراجعه کرد

1300230
آمریکا رسما از قرار داد اقلیم پاریس خارج می شود

ایالات متحد آمریکا برای خارج شدن از قرار داد اقلیم پاریس که در سال 2017 اعلام کرده بود، بطور رسمی مراجعه کرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا طی یک بیانیه کتبی اعلام داشت : دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحد آمریکا بعلت هزینه های هنگفتی که عضویت در این قرار داد برای مردم آمریکا و مالیات دهندگان به همراه می آورد، تصمیم به خارج شدن از این قرار داد گرفته است.

از سوی دیگر کارشناسان اعلام کردند برای خارج شدن آمریکا از این قرار داد شرایط لازمه حداقل در طول یکسال برای این امر فراهم خواهد شد.  

ترامپ روز اول ژوئن سال 2017 طی مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرده بود : ایالات متحد آمریکا از قرار داد اقلیم پاریس که بیش از 190 کشور در آن عضویت دارند، خارج خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه هدف قرار داد اقلیم پاریس نه مبارزه با تغییرات اقلیمی بلکه کسب امتیاز اقتصادی برای دیگر کشورها بر علیه آمریکا می باشد ادعا کرده بود : این نیز موجب وارد آمدن  ضرر مالی 3 تریلونی به اقتصاد آمریکا و بیکاری شش و نیم میلیون نفر از مردم این کشور خواهد شد.

قرار داد اقلیم پاریس که در 21 امین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال 2015 مورد تصویب قرار گرفت، در ماه آوریل سال 2016 از سوی بیش از 190 کشور امضا شده بود.

هدف اصلی این قرار که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا از بزرگترین حامیان آن بوده و رهبری مذاکرات مربوط به این قرار داد را بر عهده داشت، محدود سازی میانگین فزایش گرمایش کره زمین تا پایان قرن حاضر بین یک و نیم درجه الی دو درجه می باشد.



خبرهای مرتبط