تاثیرات بحران اقلیمی و فقر و نداری بر کودکان جهان

صندوق نجات کودکان ( Save the Children ) گزارشی در این خصوص انتشار داد

1898915
تاثیرات بحران اقلیمی و فقر و نداری بر کودکان جهان

یک سوم کودکان جهان با تاثیرات بحران اقلیمی شدید و فقر و نداری مواجه هستند.

صندوق نجات کودکان ( Save the Children )، که یک سازمان بین‌المللی کودکان در بریتانیاست و دانشگاه وریچ بلژیک با ارزیابی نکته‌نظرات 54 هزار کودک گزارشی تحت عنوان" نسل امید: برای پایان بخشیدن به بحران جهانی اقلیمی چرا به 2.4 میلیارد نیاز وجود دارد؟" انتشار داد.

به‌موجب این گزارش: در جهان 774 میلیون کودک حداقل یک‌بار تحت تاثیر شرایط اقلیمی شدید قرار می‌گیرند.

سودان جنوبی یکی از کشورهای دارای بیشترین تعداد کودکان در معرض خطر است که قدرت و توانایی محافظت از خود در برابر بحران اقلیمی و فقر و گرسنگی را ندارد.

در سودان جنوبی 87 درصد کودکان تحت تاثیر هر دو بحران اقلیمی و فقر و گرسنگی قرار گرفته و این‌کشور را به ترتیب جمهوری آفریقای مرکزی با 85 درصد و موزامبیک با 80 درصد دنبال می‌کنند.

بر اساس گزارش صندوق نجات کودکان، هندوستان به‌عنوان کشور دارای 223 میلیون کودک که هم با بحران اقلیمی و هم فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کند، در رده بالا جای گرفته و این‌کشور را به ترتیب نیجریه با 58 میلیون کودک و اتیوپی با 36 میلیون کودک دنبال می‌کنند.

در گزارش مذکور با اشاره به اینکه 28 میلیون کودک در کشورهای متمول و 121 میلیون کودک نیز در کشورهای دارای درآمد بالا با بحران اقلیمی و فقر و بی‌چیزی مواجه هستند اعلام گردید: دو سوم این کودکان یعنی حدود 12 میلیون نفر از این کودکان در ایالات متحده آمریکا و انگلستان زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر 183 میلیون کودک در جهان در موازات دو الگوی مورد بحث (تغییرات اقلیمی و فقر و نداری) با تهدیدات ناشی از درگیری‌ها مواجه هستند.  

63 درصد کودکان در بروندی،55 درصد کودکان در افغانستان و 41 درصد کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی با این سه تهدید مواجه‌اند.

در گزارش مذکور آمده است: بحران اقلیمی و عدم مساوات موجب افزایش و تشدید این مشکلات می‌گردند.    



خبرهای مرتبط