افغانستان مرگ‌بارترین کشور دنیا برای خبرنگاران

گزارش سالانه‌ سازمان گزارش‌گران بدون مرز نشان می‌دهد که افغانستان همچنان جایگاه یکی از مرگ‌بارترین کشورها برای خبرنگاران را حفظ کرده است.

1624944
افغانستان مرگ‌بارترین کشور دنیا برای خبرنگاران

 


سازمان گزارش‌گران بدون مرز در گزارش سالانه‌ خود اعلام کرد: افغانستان در رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها در سال جاری میلادی، بدون هیچ تغییری در جایگاه صد و بیست و دومین باقی مانده است.

در این گزارش آمده است که «افغانستان همچنان جایگاه یکی از مرگ‌بارترین کشورها برای خبرنگاران را حفظ کرده است. همچنین علی‌رغم ویروس کرونا که شماری از خبرنگاران را گرفته است، اما ویروس دیگری نیز از درون به افغانستان آسیب می‌رساند. ویروس خشونت افراط‌گرایانه‌ای که خبرنگاران و به ویژه خبرنگاران زن را هدف قرار می‌دهد».

سازمان گزارش‌گران بدون مرز، خواستار توقف قتل‌های هدف‌مند خبرنگاران شده و از دولت افغانستان نیز خواست که در باره‌ عاملان قتل‌های هدف‌مند خبرنگاران، تحقیقات همه‌جانبه‌ای انجام دهد.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز، از جامعه‌ جهانی، آمریکا، آلمان و فرانسه نیز خواسته است که از فراخوان این سازمان به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، برای تحقیق در باره‌ی قتل‌های هدف‌مند خبرنگاران حمایت کند.
 



خبرهای مرتبط