ابراز خوشحالی نتانیاهو در خصوص پروژه کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا

بنیامین نتانیاهو: راه آهن و بنادر اسرائیل دریچه جدیدی را از هند به اروپا از طریق خاورمیانه و از اروپا به هند در جهت مخالف باز خواهد کرد

2035689
ابراز خوشحالی نتانیاهو در خصوص پروژه کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که کشورش در پروژه "کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا" که قرار است هند را به خاورمیانه و اروپا متصل کند، نقطه تلاقی مهمی خواهد بود.

نتانیاهو طی اظهاراتی در شبکه اجتماعی X درباره «کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا» که هند را به خاورمیانه و اروپا متصل می‌کند، گفت: خوشحالم به شهروندان اسرائیلی این مژده را بدهم که اسرائیل نقطه اتصال مهمی در این کریدور اقتصادی خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خاطرنشان کرد که راه آهن و بنادر اسرائیل دریچه جدیدی را از هند به اروپا از طریق خاورمیانه و از اروپا به هند در جهت مخالف باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چند ماه پیش ایالات متحده آمریکا برای مشارکت در این پروژه با اسرائیل تماس گرفته و از آن زمان تماس‌های دیپلماتیک زیادی برای تحقق این جهش برقرار شده است، تاکید کرد که این پروژه چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهد.

نتانیاهو با اعلام اینکه این پروژه "بزرگترین همکاری در تاریخ اسرائیل" است، اظهار داشت که پروژه شامل احداث راه آهن، کانال‌های فیبر نوری و خطوط برق و سایر کارهای زیرساختی خواهد بود.

هجدهمین اجلاس سران گروه 20 که با موضوع «یک جهان، یک خانواده و یک آینده» در هند برگزار شد، روز 10 سپتامبر به پایان رسید.

رویدادی با عنوان «زیرساخت‌های جهانی و مشارکت‌های سرمایه‌گذاری و کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا» در بین جلسات اجلاس گروه 20 به میزبانی هند برگزار شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در این مراسم گفت:

مفتخرم امروز اعلام کنم که توافقی تاریخی برای کریدور اقتصادی جدید هند-خاورمیانه-اروپا را نهایی کرده‌ایم.



خبرهای مرتبط