تاکید مسئول نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان به آسیب پذیری این کشور در مواجهه با تغییرات اقلیمی

مسئول نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل اعلام کرد که افغانستان آسیب پذیرترین کشور برای مواجهه با تغییرات اقلیمی است و زنان افغان به‌ویژه تحت تأثیر این تغییرات قرار دارند.

2134672
تاکید مسئول نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان به آسیب پذیری این کشور در مواجهه با تغییرات اقلیمی

رافائلا آیودیس، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان امروز پنجشنبه با انتشار پیامی در شبکه‌ اجتماعی ایکس اعلام کرد: افغانستان آسیب پذیرترین کشور در مواجهه با تغییرات اقلیمی است و زنان افغان به‌ویژه تحت تأثیر این تغییرات قرار دارند.

وی افزود: اتحادیه اروپا 15 میلیون یورو برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و حمایت به زنان آسیب‌پذیر در افغانستان کمک کرد.

آیودیس خاطرنشان کرد: سند این کمک‌ها در جریان سفر پیتریس اوستوبس، رئیس بخش آسیا، آسیای مرکزی، خاورمیانه و اقیانوسیه اتحادیه اروپا به کابل امضا شد.

این مقام اتحادیه اروپا در افغانستان تاکید کرد که کمک‌های مذکور برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی در این کشور استفاده خواهد شد.

اتحادیه اروپا پیش از این هشدار داده بود که پیامدهای تغییرات آب و هوایی در افغانستان باعث افزایش فقر و نیاز به غذا می‌شود.

گفتنی است مواردی همچون جاری شدن سیل‌های ویرانگر، افزایش دما، کاهش نزولات جوی، بارندگی‌های نابهنگام، کاهش آب‌های زیرزمینی و تغییر رطوبت در ولایت‌های مختلف افغانستان از پیامدهای تغییرات اقلیمی به شمار می‌روند.



خبرهای مرتبط