مطبوعات ترکیه دوشنبه 7 اسفند 1402

مروری بر اخبار درج شده در رسانه‌های امروز ترکیه

2107427
مطبوعات ترکیه دوشنبه 7 اسفند 1402

روزنامه وطن: "اردوغان: ترکیه در بخش صنایع دفاعی به معنای واقعی کلمه حماسه آفرینی می‌کند."

رئیس جمهور اردوغان با بیان اینکه ترکیه در زمینه صنایع دفاعی حماسه‌آفرینی میکند، گفت: "سال گذشته TCG Anadolu آغاز به ارائه خدمات نمود. ما یکی از 3 کشور برتر در تولید پهپاد UCAV هستیم. جنگنده ملی ما کاغان نیز اولین پروازش را با موفقیت به پایان رساند." 

 

روزنامه یئنی شافاک: "نیروی جدید برای خانواده پهپادهای تهاجمی"

بایراکتار آکینجی سی، اولین آزمایش پرواز خود را با موفقیت انجام داد. بدین ترتیب، نوع سوم پهپاد تهاجمی بایراکتار آکینجی با قدرت 2x850 اسب بخار به پرواز درآمد. آکینجی سی با قدرتی که دارد، موثرترین و تواناترین پلتفرم رزمی در کلاس خود خواهد بود.

 

روزنامه استار: "علی‌یف: شما دوست واقعی مردم آذربایجان هستید."

الهام علی‌یف رئیس جمهور آذربایجان در پیام تبریک تولد به اردوغان گفت: "شما دوست واقعی ملت آذربایجان هستید، از موضع مصمم و صریح و حمایت بی دریغ شما که همواره در قبال آرمان عادلانه آذربایجان داشته‌اید، از سوی مردم ما با سپاس یاد می شوید."

 

روزنامه حریت: "پیشنهاد نظام عثمانی از مردم شناس اسرائیلی"

جف هالپر، مردم شناس اسرائیلی، نظام عثمانی را علیه اشغالگری اسرائیل پیشنهاد کرد. هالپر گفت: "من رویای یک نظام همانند دولت عثمانی را دارم، هم برای فلسطینی ها و هم برای اسرائیلی هایی مثل من. مردم می توانستند در آن زمان به همه جا سفر کنند. آنها آزاد بودند. این ممکن است پس از 100 سال باری دیگر در خاورمیانه تکرار شود."

 

روزنامه صاباح: "یک شهر از ترکیه نیز وارد لیست 10 "پایتخت طعمهای لذیذ" جهان شد."

از بین 16601 شهر موجود در پایگاه داده Tasteatlas، شهرهایی با "خوشمزه ترین" غذا انتخاب شدند. بهترین میانگین رتبه‌بندی‌ها برای غذاهای منطقه‌ای و ملی که بیش از دیگر غذاها سرو می‌شود، مشخص شد و غازی‌آنتپ از ترکیه در بین  غذای برتر قرار گرفت.



خبرهای مرتبط