مطبوعات ترکیه پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

مروری بر اخبار و گزارشات منتشره در روزنامه‌های ترکیه

2134416
مطبوعات ترکیه پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

روزنامه استار: پیام اردوغان به مناسبت روز جهانی کارگر

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی، فرا رسیدن اول ماه می، "روز کارگر و همبستگی" را تبریک گفت. در پیام تبریک اردوغان در این باره آمده است: اول ماه می، روز کارگر و همبستگی که در کشورمان و تمامی جهان گرامی‌ داشته می‌شود را تبریک می‌گویم. به تمامی برادران کارگر و زحمتکشم که به دنبال روزی حلال هستند درود می‌فرستم.

 

روزنامه حریت: فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائيل در غزه خواهد پیوست

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه طی نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اسرائیل) در دیوان بین‌المللی دادگستری که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

 

روزنامه وطن: دیدار جودت یلماز با میرضیایف 

جودت یلماز معاون رئیس جمهور در جریان سفرش به ازبکستان با شوکت میرضیایف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد. معاون رئیس جمهور طی سخنانی در این دیدار گفت: "ما به تقویت دوستی و برادری موجود با ازبکستان در چارچوب پیوندهای تاریخی و فرهنگی مشترک خود با شعار "وحدت در زبان، اندیشه و کار" ادامه خواهیم داد."

 

روزنامه صاباح: نفت پس از گاز طبیعی در دریای سیاه

آلپارسلان بایراکتار وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در خصوص هدف ترکیه در راستای دستیابی به استقلال در عرصه انرژی مژده داد که ما در ماه ژوئن یک چاه نفت در جنوب میدان گازی ساکاریا حفر خواهند کرد. وی همچنین ادامه داد که نقاط دیگری را در سواحل سینوپ، ترابزون و ریزه نیز تعیین کرده‌اند. 

 

روزنامه خبرترک: تردد مسافران با کشتی‌های کروز از 61 هزار نفر گذشت

تعداد مسافران کشتی‌های کروز که ترکیه سفر کرده و از این کشور نیز به سایر کشورها مسافرت می‌کنند و همینطور مسافران ترانزیتی این کشتی‌ها، در سه ماهه نخست امسال با 79.15 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 61 هزار و 113 نفر رسید.



خبرهای مرتبط