پیام تبریک اردوغان به مناسبت 30 آگوست عید پیروزی

رئیس جمهور ترکیه گفت که 30 آگوست یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در تاریخ مبارزات تُرک‌ها به منظور ادامه موجودیت خود است.

2030892
پیام تبریک اردوغان به مناسبت 30 آگوست عید پیروزی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پیامی با تبریک فرا رسیدن 30 آگوست «روز پیروزی»، این روز را یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در تاریخ مبارزات تُرک‌ها به منظور «ادامه موجودیت» خود خواند.

 

اردوغان در این باره نوشت: نبرد فرمانده کل قوا در 30 آگوست یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در مبارزه قرن ملت‌مان برای ادامه موجودیت خود است.

 

در پیام تبریک اردوغان به مناسبت روز پیروزی آمده است: همانگونه که غازی مصطفی کمال آتاترک نیز گفته است، پیروزی 30 آگوست به عنوانی رویدادی بزرگ، قدرت و دلاوری ارتش، فرماندهان و سربازان تُرک‌ را یکبار دیگر در تاریخ ثبت کرد.

 

اردوغان افزود: این روز، یادمان ابدی آزادگی و استقلال تُرک‌ها است و مردم ترکیه با این پیروزی به جهان نشان دادند که کسی نخواهد توانست بر آینده و استقلال آن‌ها سایه افکند.

 

او ادامه داد: علاقه مردم کشورمان به آزادی امروز نیز در قوی‌ترین شکل ممکن ادامه دارد. مقابله مردم ترکیه با اقدام به کودتای 15 جولای و دیگر حملات صورت گرفته علیه موجودیت کشورمان طی سال‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که آنها تا چه اندازه به آزادی و آینده خود اهمیت می‌دهند.

 

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از پیام تبریک خود با تاکید بر ادامه تلاش‌های دولت و مردم کشور به منظور دستیابی به اهداف مرتبط با اصل «قرن ترکیه» نسبت به آتاترک و همرزمان وی طی جنگ‌های استقلال ادای احترام کرد.



خبرهای مرتبط