جودت ییلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه: حوادث غزه مغایر با بشریت است

جودت ییلماز: اجبار 2.5 میلیون نفر از مردم غزه به مهاجرت به هیچ وجه از نظر حقوق بشر قابل قبول نیست.

2050884
جودت ییلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه: حوادث غزه مغایر با بشریت است

جودت ییلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که محروم کردن جامعه ساکن در غزه از ابتدایی‌ترین حقوق خود، خلاف قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی است.

ییلماز با شرکت در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی دانشگاه  یوزونجو ییل در وان با اشاره به درگیری اسرائیل و فلسطین گفت: اشغال طولانی مدت توسط اسرائیل، شرایط زندگی در غزه را هر روز بدتر می‌کند. حملات اخیر وخامت اوضاع در غزه را شدت بخشیده است.

ییلماز با تاکید بر اینکه بسیاری از محافل بین‌المللی و کشورهایی را که در مورد تحریم اسرائیل علیه غزه سکوت می‌کنند به دقت تحت نظر دارند، گفت: اجبار 2.5 میلیون نفر از مردم غزه به مهاجرت به هیچ وجه از نظر حقوق بشر قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد که قطع کمک‌های بشردوستانه به منطقه در حالی که میلیون‌ها غیرنظامی در خطر گرسنگی هستند، هیچ‌گونه توجیه منطقی ندارد.

معاون رئیس جمهور با درخواست از طرفین به حفظ اعتدال و خودداری کردن از اقدامات عجولانه افزود: معتقدیم که بدون ایجاد یک کشور مقتدر و مستقل فلسطینی با یکپارچگی جغرافیایی در مرزهای 1967 و به پایتختی بیت‌المقدس شرقی، صلحی در منطقه وجود نخواهد داشت.

ییلماز با اعلام اینکه شروع به ارسال کمک‌های بشردوستانه بر اساس نیازهای موجود مردم غزه به این منطقه کرده‌اند، گفت: در حالی که برخی کشورها اقدامات تهاجمی را که موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود، دنبال می‌کنند، ما کاری را که در شان ترکیه بود انجام دادیم.

گفتنی است، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، روز شنبه، 7 اکتبر اعلام کرد که حمله همه جانبه‌ای به اسرائیل با نام «طوفان الاقصی» را آغاز کرده است. در حالی که هزاران موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شد، گروه‌های مسلح وارد شهرک‌های این منطقه شدند.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که با هواپیماهای جنگی عملیات شمشیرهای آهنین را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

در نتیجه  تشدید درگیری‌ها صدها نفر از هر دو طرف جان خود را از دست داده‌اند.



خبرهای مرتبط