دو هواپیمای نقلیه ترکیه برای یاری به مردم غزه راهی مصر شدند

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه از شکبه‌های اجتماعی اطلاعاتی در این زمینه ارائه کرد

2055682
دو هواپیمای نقلیه ترکیه برای یاری به مردم غزه راهی مصر شدند

کمک‌های بشردوستانه ترکیه به فلسطین ادامه دارد.

اداره کل مدیریت حوادث و شرایط اضطراری ترکیه "آفاد" از ادامه انتقال بسته‌های کمکی حاوی مواد غذایی، پتو، لوازم طبی و اعزام پرسنل بهداشتی به غزه خبر داد.

در اطلاعیه "آفاد" ضمن اشاره به اینکه ترکیه همواره در هر شرایطی حامی و پشتیبان مظلومین است آمده است: در چهارچوب فعالیت‌های انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه با هماهنگی این نهاد به اعزام پرسنل بهداشتی و ارسال کمک‌های انسانی به مردم فلسطین ادامه می‌دهیم.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به اینکه دو هواپیمای نقلیه متعلق به وزارت دفاع ملی ترکیه امروز از آنکارا به مقصد مصر حرکت کردند اعلام گردید: تاکنون یک فروند هواپیمای متعلق به ریاست جمهوری و نه  فروند هواپیمای باری متعلق به وزارت دفاع ملی و همچنین 32 پرسنل "آفاد"، وزارت بهداشت و هلال احمر ترکیه و همچنین 5 هزار تخته پتو، 12 هزار و 600 بسته مواد غذایی ، 115 تن تجهیزات پزشکی و 232 ژنراتور به منطقه غزه ارسال شده است. با اتکا به توانایی و قدرت ملت ترکیه به تلاش‌ها برای تامین نیازهای اساسی و مبرم غزه ادامه خواهیم داد.  

از سوی دیگر اعلام گردید: دو هواپیمای نقلیه دیگر حامل کمک‌های بشردوستانه ترکیه برای مردم غزه از ترکیه به مقصد مصر حرکت کردند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: دو هواپیمای دیگر ترکیه که حامل ژنراتور و لوازم پزشکی هستند برای یاری به مردم فلسطین راهی مصر شدند.

وزیر بهداشت ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: محموله‌های این دو هواپیما را غالبا ژانراتورها و لوازم طبی تشکیل می‌دهند. تاکنون شش هواپیمای ترکیه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه به منطقه اعزام شدند. به ارسال کمک‌های انسانی به مردم غزه ادامه خواهیم داد. اقدامات فوری ما برای دستیابی بیماران در غزه به امکانات پزشکی بدون وقفه ادامه دارد.



خبرهای مرتبط