کاهش بودجه ایران بعلت مشکلات اقتصادی

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران از کاهش بودجه دستگاه های مختلف این کشور در سال آینده شمسی به دلیل فشارهای زیاد خبر داد

1110086
کاهش بودجه ایران بعلت مشکلات اقتصادی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران پس از جلسه هیات دولت درباره کاهش بودجه دستگاه های مختلف در سال آینده شمسی گفت: الان که فشارها زیاد شده است، باید یک مقدار ردیف های بودجه را کم و متمرکز کنیم و به صورت شفاف بدانیم هر دستگاهی چه کاری انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، واعظی با بیان اینکه با یک سری محدودیت ها مواجه هستیم ادامه داد: "عملا به گونه ای شده است که همه دستگاه های مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی، فرهنگی و سایر نهادها و ... موارد قبلی در بودجه های گذشته را حق خود می دادند".

وی درباره کاهش بودجه نهادهای مختلف توضیح داد: "ما هزینه ها در بخش های مختلف را از بیشتر دستگاه هایی که از گذشته ردیف بودجه برای آنها بودجه تدوین کرده بودیم کاهش دادیم. کمیته امداد و بهزیستی، بازنشستگان و حقوق بگیران دولت از کاهش این هزینه ها در بودجه 98 درخصوص مستثنی شدند و رقمی که قبلا تصویب کرده بودیم را تغییر ندادیم و همان را پرداخت می کنیم".

واعظی با اشاره به اعمال اصلاحاتی که رهبر ایران خواسته بود، اظهار داشت: "تبصره هایی هم اضافه بر تبصره های قبلی بررسی و تصویب شد و امیدواریم که بررسی بودجه به گونه ای پیش برود که هفته آینده بتوانیم لایحه بودجه 98 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم".

گفتنی است علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران 17 دسامبر از قول رهبر ایران درباره اصلاح قانون بودجه گفت: "تاکید رهبری بر این است که ساختار بودجه اصلاح شود و هزینه ها در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاوتی و قطع وابستگی به نفت باشد".

رهبر ایران همچنین خواسته بود بودجه ایران در شرایط تحریم با ملاحظاتی تدوین شود و به حقوق و مزایای کارکنان و اشتغال توجه شود.



خبرهای مرتبط