رئیس جمهور ایران: دنیا باید به ما حق دهد که به آمریکا اعتماد نکنیم چون میثاق شکن است

رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه «دنیا باید به ما حق دهد که به آمریکا اعتماد نکنیم» اظهار داشت آمریکا از سویی پیغام مذاکره و توافق می‌فرستد و از سویی بر لیست تحریم‌ها می‌افزاید.

1845093
رئیس جمهور ایران: دنیا باید به ما حق دهد که به آمریکا اعتماد نکنیم چون میثاق شکن است

 

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران طی سخنرانی در تهران اظهار داشت: «تحریم‌ها را باید خنثی کرد و من از آمریکاهایی متعجبم که از سویی پیغام مذاکره و توافق می فرستند و از سویی بر لیست تحریم‌ها می افزایند این چه نحو عمل کردن است، دنیا باید به ما حق دهد که به آمریکا اعتماد نکنیم چون میثاق شکن است».

به گزارش «ایرنا»، وی افزود: «وقتی آمریکایی‌ها رسما اعلام می‌کنند مفتضحانه در فشار حداکثری علیه ایران شکست خوردیم، یعنی انقلاب اسلامی راه پیروزی و پیشرفت را طی می‌کند، حالا می‌خواهند ما را با تحریم‌ها محدود کنند؛ مگر تحریم‌ها توانسته ما را محدود کند؟».

گفتنی است دیروز دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا «اوفک» طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام چندین شرکت در چین و امارات متحده عربی به دلیل تجارت نفت با ایران در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران و واکنش شدید تهران، از جمله توقف فعالیت دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مراکز هسته‌ای این کشور، موجب افزایش نگرانی فعالان سیاسی ایرانی نسبت به آینده مذاکرات احیای برجام در وین شده است.

 



خبرهای مرتبط