آثار جغرافیایی به ثبت رسیده ای تورکیه –شیرینی حوشمریم

شهر بالیق ایسیر که سواحل آن در بحیره ای  اژه و مرمره تورکیه محدود است، با غذاها، شیرینی ها و تاریخ و جغرافیای خود از دوره عثمانی تا به امروز شناخته شده معروف است

1927439
آثار جغرافیایی به ثبت رسیده ای تورکیه –شیرینی حوشمریم

شهر بالیق ایسیر که سواحل آن در بحیره ای  اژه و مرمره تورکیه محدود است، با غذاها، شیرینی ها و تاریخ و جغرافیای خود از دوره عثمانی تا به امروز شناخته شده معروف است. دربرنامه امروزآثاربه ثبت رسیده ای تورکیه مطلبی جالبی داریم زیرعنوان« شیرینی حوشمریم » اینک تقدیم شما عزیزان میکنیم.

این محصول در تاریخ ۲۱ فبروری سال ۱۳۹۰به ثبت رسیده است.

شهر بالیق ایسیر که سواحل آن در بحیره ای  اژه و مرمره تورکیه محدود است، به دلیل تاریخ، جغرافیا و همچنین غذاها و شیرینی های معروف خود از دوره عثمانی تا به امروز شناخته شده است. معروف ترین آنها، شیرینی حوشمریم یکی از آنهاست که از سال 2011 با همت اتاق سرآشپزها و صنعتگران در بالیق ایسیر درمحصولات ثبت شده جغرافیایی تورکیه  گنجانده شده است. شیرینی حوشمریم از جوشاندن پنیر بدون نمک، شکر، بلغور، زرده تخم مرغ و رنگ غذا تهیه می شود. تولید صنعتی آن به شکل ذیل است:

 ابتدا یک کیلوگرم شیر خام با مقدار کمی مایه پنیر تخمیر می‍شود تا شیر بسته شود. شیر پس از مخلوط شدن به وسیله ای همزن مخلوط شده وسخت می‌شود. در این مرحله مواد روی حرارت قرار داده شده 1 عدد زردی تخم مرغ به آن اضافه می شود. وقتی  به دمای 65 درجه رسید تقریباً 700 گرم شکر و در دمای 85 درجه 150 گرم بلغور به آن اضافه می شود. این مواد به مدت یک و نیم ساعت دیگر با قاشق زدن مخلوط شده و پخته می‌شود. بعد از اتمام مراحل پخت، شیرینی حوشمریم به مدت 15 دقیقه دم داده می شود. این شیرینی پس ازسرد شدن صرف می شود.



اخبار مربوطه