اردوغان درسخنرانی اش بعداراجلاش شورای وزیران روی مبارزه باتروریزم تاکیدهای جدی داشت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه اعلام کرد که تورکیه به هیچ قیمتی اجازه ایجاد "ترورستان" در مرزهای جنوبی خود را نخواهد داد

2101635
اردوغان درسخنرانی اش بعداراجلاش شورای وزیران روی مبارزه باتروریزم تاکیدهای جدی داشت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه اعلام کرد که تورکیه به هیچ قیمتی اجازه ایجاد "ترورستان" در مرزهای جنوبی خود را نخواهد داد.

اردوغان دربیانیه خود پس ازجلسه کابینه درمجتمع ریاست جمهوری گفت: آنها درموردبسیاری از موضوعات حیاتی به خصوص اقتصاد، آموزش، مبارزه با تروریزم و ​​سیاست خارجی به طور مفصل گفتگو کردند.

اردوغان با بیان اینکه آنها عملیات برون مرزی را مورد ارزیابی جامع قرار دادند، اظهار داشت که تورکیه با استراتژی"از بین بردن تروریزم درمنشا آن"، سازمان تروریستی تجزیه طلب را دریک منطقه باریک محدود کرده است.

اردوغان با تاکید بر اینکه عامل اصلی طولانی شدن عمر سازمان تجزیه طلب، حمایت بعضی ازمتحدان ویکسلسله ساختارهادرشمال عراق ازتروریستها است، گفت:"تورکیه البته به تمامیت ارضی وحاکمیت عراق احترام میگذارد. ماصمیمانه ازمبارزه عراق با تروریزم حمایت میکنیم. انتظار به حق ما ازبرادران عراقی اینست که اجازه ندهند ازاراضی عراق به عنوان پایگاهی برای اقدامات تروریستی علیه کشورمان استفاده شود."

رئیس جمهورتاکید کردکه ازبین بردن تروریزم برای پروژه مسیرتوسعه که قراراست باعراق اجرا شود نیزمهم است.

تورکیه به هیچ قیمت اجازه ایجاد "ترورستان" درمرزهای جنوبی خودرا نخواهد داد. هرکجا که اعضای این سازمان تروریستی را پیدا کنیم، به خرد کردن سرآنها وتخریب زیربناهای ایجاد شده برای این منظور ادامه خواهیم داد.

همچنان رئیس‌جمهور تورکیه امضای 10 سند همکاری با ایران را نشانه اراده دوکشوردر جهت گسترش روابط دو جانبه دانست

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور تورکیه طی اظهاراتی پس از نشست شورای وزیران در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه انقره با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهورایران به تورکیه و برگزاری هشتمین نشست شورای عالی همکاری دوکشوردرتاریخ 24 جنوری گفت: در مورد ارتقای حجم تجاری دو جانبه با ایران به سطح 30 میلیارد دالر مصمم هستیم.

اوهمچنین امضای 10 سند همکاری با ایران را نشانه اراده دو کشوردر جهت گسترش روابط دو جانبه دانسته و گفت: در این دیدارها مسائل مختلف از جمله موضوعات مربوط به مبارزه با ترویزم، تحولات منطقوی و بحران غزه مورد بررسی قرار گرفت.

اردوغان ادامه داد: قدرت‌های غربی درحالی که درصحنه علنی اسرائیل را به اعتدال دعوت می‌کنند، با پنهان شدن در عقب بهانه حماس، بر قتل‌عام‌های نتانیاهو چشم می‌پوشند.

رئیس جمهور تورکیه اضافه کرد: دولت هیتلری نتانیاهو از روز 7 اکتوبر به این سو در سیاست وحشت و قتل عام که در پیش گرفته بطورروزافزون از خط سرخ جدیدی عبور می‌کند.

اوافزود: (حمله به شهر رفح) دلیل این بی‌پروایی اسرائیل، سیاست ریاکارانه قدرت‌های غربی است که می‌گوید ‘دنبال خرگوش بروید و سگ شکاری را بگیرید.

اردوغان تصریح کرد: نابودی تروریزم برای پروژه «جاده توسعه» که برنامه‌ریزی کرده‌ایم با عراق اجرا کنیم، حایز اهمیت است. تورکیه به هر قیمتی که باشد اجازه ایجاد «ترورستان» در مرزهای جنوبی خود را نخواهد داد.



اخبار مربوطه